Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 ....at mannen min slår meg og skriker stygge ord til meg. Kan jo skjønne at han gjør det når jeg provoserer han så j....lig. Hva som får oppegående og intelligente kvinner til å si noe slik? Og hva som gjør at menn tyr til vold og ikke andre måter å løse konflikter på?
Gjest ->>- Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 -Systematisk nedbryting av selvfølelse. -Dårlig barndom og derav manglende kunnskap om konfliktløsning og kommunikasjon. Innimellom ondskap, men det er langt sjeldnere.
MammaTilNick Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 hadde typen vært sånn mot meg hadde jeg gitt han en "ørtæv", pakka tingene og dratt... du bør få hjelp til å komme deg unna han! du fortjener ikke å bli slått å kalt stygge ting. kom deg unna han fortest mulig! lykke til=)
Gjest Hello Alicja, are you a car? Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Det er aldri din feil, uansett.
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Hvordan få en kvinne til å tro det er hennes feil: 1)Nekt henne å ha venner/gå utenfor døren, slik at hun etterhvert ikke har noen andre enn deg 2)fortell henne daglig at hun ikke har noen andre, og at ingen bryr seg 3)fortell henne at det er hennes feil at du slår. gi gjerne grunner, som "du har ikke tatt oppvasken". gjør dette daglig 4)Fortell henne hvor stygg hun er, hvor lite verdt hun er og at hun bør være glad du gidder å bo med henne i det hele tatt 5)fortell henne at hvis hun prøver å stikke, kommer du til å komme etter henne, og da er det ingen som kommer til å hjelpe. for det er ingen som bryr seg. 6)Kjeft på henne for alt hun gjør og alt hun ikke gjør, slik at hun glemmer følelsen av å mestre noe. Da vil hun venne seg til at hun er mislykket, og vil etterhvert tro på at alt er hennes feil.
Gjest Hello Alicja, are you a car? Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Du er heldig som har meg for ingen andre vil ha deg..
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Skal ikke engang så mye til. Mennesker har en fin evne til å distansere seg fra ting for å overleve. Og stort sett begynner det i det små, sjeldent og ikke så alvorlig, så tiltar det. Man tilgir litt, og tåler etterhvert alt for mye. De sier i alle fall at dette er vanlig....
blond Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 MariaS Ikke sikkert at du hadde reagert og handlet slik du sier. De fleste liker å tro at de aldri hadde godtatt å bli slått/behandlet dårlig og de fleste godtar det heller ikke. Likevel så er ikke det alltid synonymt med å gå fra den som behandler en uverdig. Når du sier at du hadde dratt så kan det høres enkelt ut. Dem som ikke klarer å bare pakke og dra kan derfor føle seg dumme (noe som gjør saken verre) når de møtes av uttalelser som din. Ikke fordi du sier de er dumme, men fordi de føler seg slik når de ikke engang klarer å gjøre det som er så "enkelt" og som forventes. Det kan ta mange år å klare å bryte ut av et slikt forhold. Enkelt er det ikke! Selv om man skulle tro at det ikke er noe å nøle med å gjøre.
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 signerer blond. jeg har vært der selv og vet hvor sårende det er når folk kommer med "Du kunne jo bare dratt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå