Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

for bare en 2-3 dager? Føler at jeg går skikkelig på 'reservetanken' for tida. Helga ble bare brukt til å slappe av, men likevel var jeg kjempesliten når jeg la meg i går kveld, og gråt nesten når jeg måtte stå opp i morrest.

Og hva skal man si til legen? Har aldri vært hos legen for å be om sykemelding før, redd for at han/hun skal bare tro at jeg ikke gidder å jobbe og bare 'utnytter' det at jeg er gravid. Har jo ingen direkte fysiske plager heller.

Ikke får jeg gått til fastlegen min heller, da hun selv er sykemeldt i en lengre periode, legen jeg var til på 1.svangerskapskontroll har slutta på kontoret her, og legen jeg er satt opp til til neste kontroll har ikke begynt ennå... Er ikke noe gøy å skulle gå til 'hvem-som-helst' heller, og her er det stort sett bare turnuskandidatene som har ledige timer når man ringer og skal ha time i løpet av uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de skriver sjelden ut sykemeldinger for så kort tid, ta egenmelding du på noen dager heller. du får lønn så lenge du har jobbet 2 mnd.

Skrevet

problemet er at jeg ikke har flere egenmeldingsperioder igjen.... Hadde jeg hatt det, så hadde jeg nok IKKE vært på jobb i dag, d er sikkert :/

Skrevet

hei, hvor langt er du på vei? Uansett hvor lenge er du kommet så har du rett til å være hjemme om du ikke klarer å gå på jobb. Dette er vanlig i svangeskapet at man blir veldig trøtt, sliten eller får vondt i kosryggen, søvnvansker osv... og ikke minst hvis du har en krevende jobb. Ikke vær redd til å gå til legen og fortell hva som plager deg !!!! Legen kan ikke nekte å sykmelde deg, han har ikke lov til det.

Lykke til og IKKE vær redd...

Skrevet

Ikke noe problem å få sykmelding for bare noen dager heller. Ring bare bort å forklar problemet. Ikke sikkert du behøver å komme ned en gang så lenge det bare er for så kosrt stund.

Skrevet

Er 25+1 nå i dag. Og har egentlig ikke en så veldig krevende jobb, i alle fall ikke fysisk krevende. Mentalt så er det en helt annen story, jobber i en kontorjobb hvor jeg hele tiden må forholde meg til bedriftens kunder og hvor jeg også har en del 'utviklingsoppgaver' som krever mye mer enn bare 'punching' av informasjon. Sitter også på en supportfunksjon som gjør at man av og til får en del sure/sinte kunder på telefon og de er ikke like lette å takle nå for tiden når hormonene raser avgårde og tårene kommer for ingenting.

Skal prøve å manne meg opp til å ringe legekontoret i morra....

Skrevet

si du er sliten og sover nesten ikke no om natta... jeg sliter med d og ble sykemeldt en stund fremover. men skal jobbe litt da..

ikke no problem å få det for hvis du er sliten. bare si d som d er.

Skrevet

Så lenge du ikke har vært "fast kunde" og hengt på legekontoret for mase til deg en sykmelding ved alle mulige tidligere anledninger, kan vel INGEN mistenke deg for det!

Er forskjellig hvor friske vi gravide er-noen blir slitne! De som er ute på "ta andre gravide" for slapphet/latskap, kan riskikere å havne i samme situasjon selv før de aner det! Er selv super frisk, men lå i 10 uker pga kvalme. Har aldri følt meg så syk i hele mitt liv! at det være gravid ikke er en sykdom er sant-men for noen kan det faktisk bli det......

Unn deg noen dager av!

Skrevet

Du kan jo f eks få 40 % sykemelding så kan du enten ha fri 2 dager i uka, eller gå litt tidligere hver dag. Ta vare på deg selv, det er ingen andre som gjøre det!! Sjefen min sa det faktisk i forrige sv.skap, "jeg må tenke på mitt, og du må ta hensyn til deg!"

Ingen takker deg etterpå for å ha slitt deg ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...