Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Snuppa bagynte da hun var 14 mnd å gå på do. På doforminsker. Nå er hun 22 mnd og bruker fremdels bleie med det er mindre og mindre tis i den og bæsjebleier er kun om vi er ute på tur osv. Er på do flere ganger per dag. Vi gjør det til en kosestund og hun pleier å lese eller synge for meg :-)
Bonusmamma13 Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Har akkurat begynt, poden er snart 13 mnd. Setter han på potten når han står opp og før legging..
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2007 Sier hun fra selv om hun vil på do? Eller spør dere hele tiden? Vi har drevet på en stund, men ikke gått 100% inn for å få henne tørr. Dvs at vi i perioder har droppet treningen. Nå har vi forsøkt de siste to dagene igjen og det gikk galt to ganger i dag. Føler jeg må følge med hele tiden. Hun er kanskje ikke klar enda. Men hvor lang tid tar det før dem er klar?
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Ikke potteTRENING, men guttene i familiebarnehagen vår har begynt med dette nå (de er 1 år eldre enn jenta vår). Og da ble hun nysgjerrig også. Sitter på potte sammen med dem i barnehagen når hun har lyst. Kommer det noe så kommer det noe, og gjør det det ikke er det helt ok )
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Nei, hun sier ikke fra selv. Men vi har henne fast på do morgen, lunsj og kvelds. Og det er en rutine hun liker. Ellers spør vi innimellom om hun må på do, og om hun må svarer hun faktisk ja om hun må. Det er vel veldig individuelt når de er klare, så vi presser ikke. Men vi ser jo at det stadig blir mindre i bleie både dag og natt så det går jo fremover! :-)
-Amelie- Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Det er jo sikkert individuelt, som alt annet, men jeg leste i Foreldre & Barn at en ikke burde begynne med pottetrening før barnet var 16 måneder. Tror for tidlig trening kan gjøre det hele til stress for barnet. Men, som sagt, det er vel forskjellig
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har diskutert litt frem og tilbake med psykologer og de anbefalte at man begynte en stund før barnet kom i trassalderen. Da det i seg selv kunne gjøre at de ikke gikk så bra, samt at de da holdt seg når de var på do (og dermed ble obstiperte) som igjen fører til en vond sirkel. Men det er jo individuelt hvor barnet er :-)
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. oktober 2007 Sånn er det hos oss også. Vi spør henne. Merker at det går lengere og lengere mellom hver gang hun tisser. Men dersom hun drikker mye på en gang, så kan det gå mer eller mindre rett gjennom. Om vi spør henne, har hun til nå svart nei. Etter en stund har jeg likevel satt henne på potten, og da har det noen ganger kommet masse og noen ganger så vidt en dråpe. Bæsje vil hun helst gjøre i bleie og da sier hun fra med en gang. Går jenta deres uten bleie mens dere trener, eller har hun bleie på? Vi har latt henne gå uten bleie mens vi er hjemme. Hun synes det er veldig godt. Men det blir jo endel vasking når det går galt da....
frøkenfryd:) Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 ja vi har gjordt det lenge .han er 1år nå sitter på potte hver morgen.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. oktober 2007 #11 Skrevet 15. oktober 2007 Nei, hun går ikke uten bleie ennå. Har fundert litt på om jeg skulle prøve uten men har foreløpig ikke blitt noe av. Når snuppa kommer på do kan hun gjerne sitte 15-20 minutter. Og om det ikke er kommet noe iløpet av ca 5 min spør jeg om hun er ferdig. Om hun svarer ja, tørker vi og går av do. Men som oftest svarer hun nei, og da kommer det gjerne masse bæsj ikke lenge etter. Eller litt tiss. Så det er tydelig at hun skjønner hva som skjer og at det er deilig at det ikke kommer i bleia. Vi roser alltid når hun gjør noe på do.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå