Gå til innhold

Å smøre nedentil....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et innlegg for en stund tilbake at flere smørte mellomkjøttet (altså nedentil) - gjør alle / mange dette?? Jeg er nå i uke 33, men har ikke smurt meg. Lurer på om det er vanlig å smøre. Verken lege eller jordmor har sagt noe om dette, og jeg glemte å spørre da jeg var hos legen idag... Sukk! Noen som vet om det hjelper??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke dokumentert at det virker, og noen mener sågar at effekten kan være motsatt; at du 'bruker opp' den elastisiteten som er der før fødselen sånn at du vil revne uansett.

Hør med jordmora di om å smøre er noe hun mener har positiv effekt!

Skrevet

Vet ikke om alle gjor det, men synes det er verdt aa forsoke. Bedre aa smore og finn ut at det eventuelt hjelper, enn aa angre seg for at en ikke har provd . Man blir saa bitter om man kunnet unnvaere aa revne.. Har ingenting aa tape paa det ivertfall.

Jeg har kjopt en olje paa apoteket som heter Weleda fodselsforberedende olje for mellomkjottet. Det staar paa pakken at du skal begynne aa smore fra uke 34. Saa da er du ikke for sent ute enno, om du faar lyst til aa gjore det.

 

Lykke til!!

 

Skrevet

Jeg kjopte den paa helsekost, ikke apoteket som jeg skrev ovenfor.

Skrevet

Jeg spurte jordmor om dette og hun sa at det kunne virke forebyggende å smøre mellomkjøttet med E-vitamin olje også kalt hvetekim olje som du får kjøpt på helsekost... også lurt å tøye mellomkjøttet sa hun...dra litt i mellomkjøttet bakover mot endetarm.

Skrevet

Jeg gjorde ikke det sist og det gikk bra, men ble anbefalt en kobberkrem på helsekosten. Hun jeg pratet med hadde brukt den til alle sine 4 svangerskap og aldri revnet. Verd et forsøk, hvertfall :-)

Skrevet

kjøpte jordnøttolje på apoteket i dag. Noen som har prøvd det? Er usikker på om jeg skal begynne å smøre. Er i uke 37...

Hva anbefaler dere?

Skrevet

jeg har også kjøpt jordnøttolje er i uke 37 begynnte å smøre nedentill i uke 36,jeg tenker som så at det er verdt ett forsøk så få vi se hvordan det går,skader ihverfalll ikke å prøve :)

Skrevet

Har og kjøpt jordnøttolje og smurt siden uke 35

Skrevet

Smører med jordnøttolje jeg også, uke 31 nå. Gjorde det sist, revnet ikke... Kan være tilfeldig, ikke vet jeg.. Men smører også nå fordi jeg er supertørr og fordi det lindrer... AU...

Sahara kan gå å legge seg, for jeg har tatt over den rollen med å være tørrest;p... HAHA:D

Skrevet

Gjorde det sist, men det ble en del sting allikevel... Så jeg veit ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...