Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Leste et innlegg for en stund tilbake at flere smørte mellomkjøttet (altså nedentil) - gjør alle / mange dette?? Jeg er nå i uke 33, men har ikke smurt meg. Lurer på om det er vanlig å smøre. Verken lege eller jordmor har sagt noe om dette, og jeg glemte å spørre da jeg var hos legen idag... Sukk! Noen som vet om det hjelper??
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Det er vel ikke dokumentert at det virker, og noen mener sågar at effekten kan være motsatt; at du 'bruker opp' den elastisiteten som er der før fødselen sånn at du vil revne uansett. Hør med jordmora di om å smøre er noe hun mener har positiv effekt!
Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3 Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Vet ikke om alle gjor det, men synes det er verdt aa forsoke. Bedre aa smore og finn ut at det eventuelt hjelper, enn aa angre seg for at en ikke har provd . Man blir saa bitter om man kunnet unnvaere aa revne.. Har ingenting aa tape paa det ivertfall. Jeg har kjopt en olje paa apoteket som heter Weleda fodselsforberedende olje for mellomkjottet. Det staar paa pakken at du skal begynne aa smore fra uke 34. Saa da er du ikke for sent ute enno, om du faar lyst til aa gjore det. Lykke til!!
Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3 Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg kjopte den paa helsekost, ikke apoteket som jeg skrev ovenfor.
Topsy med Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg spurte jordmor om dette og hun sa at det kunne virke forebyggende å smøre mellomkjøttet med E-vitamin olje også kalt hvetekim olje som du får kjøpt på helsekost... også lurt å tøye mellomkjøttet sa hun...dra litt i mellomkjøttet bakover mot endetarm.
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg gjorde ikke det sist og det gikk bra, men ble anbefalt en kobberkrem på helsekosten. Hun jeg pratet med hadde brukt den til alle sine 4 svangerskap og aldri revnet. Verd et forsøk, hvertfall :-)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 kjøpte jordnøttolje på apoteket i dag. Noen som har prøvd det? Er usikker på om jeg skal begynne å smøre. Er i uke 37... Hva anbefaler dere?
sweden ENDELIG mamma Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 jeg har også kjøpt jordnøttolje er i uke 37 begynnte å smøre nedentill i uke 36,jeg tenker som så at det er verdt ett forsøk så få vi se hvordan det går,skader ihverfalll ikke å prøve
Anele&Solstråla Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 Har og kjøpt jordnøttolje og smurt siden uke 35
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 15. oktober 2007 #11 Skrevet 15. oktober 2007 Smører med jordnøttolje jeg også, uke 31 nå. Gjorde det sist, revnet ikke... Kan være tilfeldig, ikke vet jeg.. Men smører også nå fordi jeg er supertørr og fordi det lindrer... AU... Sahara kan gå å legge seg, for jeg har tatt over den rollen med å være tørrest;p... HAHA:D
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 15. oktober 2007 #12 Skrevet 15. oktober 2007 Gjorde det sist, men det ble en del sting allikevel... Så jeg veit ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå