Gå til innhold

Eggevite i urinen??noen flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær hos JM idag også sa hun at jeg hadde utslag på urinene men det var ikke så mye , blodtrykke var bra, men så begynnte hun å prate om det om det skulle være så at jeg ikke kjennte så mye bevegelser som før så skal jeg ringe sykehuset med en gang og hvis jeg hadde fått mer vondt i hodet så skulle jeg ringe de???!!

Sitter egentlig her nå med en blandet følelse og må vel helt ærlig si at jeg er mer bekymmret enn rolig:( er så utrolig kjipt ...kjenner jeg meg selv rett så ringer jeg nok føden i løpet av ettrmiddagen .

er i uke 37 dag

nå må jeg bare prøve å ikke være så altfor hysterisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det virker som hun kanskje skremte deg slik jeg ble i forrige uke, av overlege på Ullevål.. For at du skal ha svangerskapsforgiftning, må det være mye eggehvite i urinen og høyt blodtrykk. Jeg kom akkurat hjem fra JM og er endelig beroliget.. Jeg har ganske høyt blodtrykk - undertrykket er på nesten 90. (I dag var det 135/90) Jeg er på Ullevål hver tredje uke på ul for å skjekke at gutten vokser fint, noe han gjør:-) Forrige uke var det spor av eggehvite, og overlegen begynte å snakke om igangsettelse av fødsel og keisersnitt - ble kjemperedd!

Du har fått beskjed om å si ifra om du merker midre bevegelser enn tidligere, dette ble jeg ekstra bekymret av - kjente etter bevegelser hele tiden.

Vil anbefale deg å ligge mye på siden (da jobber morkaken bedre) og slappe av så godt du klarer.

Dersom du blir mer engstelig er det selvfølgelig bare å ringe til føden, men fikk beskjed om at så lenge jeg måler bt og sjekker urinen hver uke holder dette.

Lykke til - håper det går fint med deg!

Skrevet

Hei!

Jeg har eggehvite i urinen og 135 over 90 i bl.trykk. Jordmor sa til meg i dag at jeg skal være påpasselig om jeg føler meg dårlig, kvalm eller hodpine eller hovner opp i kroppen. Hvis ikke så går dette veldig bra det:)

Må ikke bli unødig bekymret, hun var veldig flink til å "ikke" la det skremme meg. Men da vet vi å passe på:)

Skrevet

Takker for svar jenter:) godt å ha dere her inne :)helt utrolig hvor mye det hjelper når man får litt svar:)

Skrevet

hva er forkortelsen på eggehvite i urinen?

det dem skriver på helsekortet..?

Skrevet

på mitt helsekort har det stått neg hela vegen fram til onsdag da hon skrev pr+1. hon sa att protein og egghvite er det samme bara førskjellig ord, pr+1 er inte farlig men man bør hållas under litt extra upsik sa hon, først når det kommer upp i 2 er det prat om inlegning (beroende av blodtrycket också selvfølgeligt) Skalan går fra 0-3

Skrevet

jeg er i uke 38 og hadde og det på forige kontroll..men så lenge det bare er litt og blotrykke er fint,,har det ingenting å si...hu sa det bare var utflod som var blanda med urinen,,

Skrevet

Jeg fikk også påvist protein i urinen i dag+ blod. Skjønner godt at du er litt urolig, det er jeg også. Har hatt høyt blodtrykk siden uke 24, er i uke 30 nå. Men jordmor sa at påvist protein i urinen ofte er utflod, så jeg håper virkelig at det er det!! Blodet vet jeg egentlig ikke hva betyr, noen andre som har det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...