Gå til innhold

Hmm, rubella...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen i dag, og fikk høre hjertelyd og alt sånn. Alt var bare fint, men blodprøvene de tok sist hadde kommet tilbake med "ingen sikker beskyttelse mot Rubella". Hun hadde ikke opplevd dette før, men trodde ikke det skulle være noen fare.. Jeg lurte bare om det kanskje var noen som hadde opplevd det samme... Jeg har fulgt normalt vaksinasjonsprogram...

Men det var fint å høre hjertelyd :) Nå kjenner jeg jo livmor litt under navlen og alt, spennende dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Jeg fikk også samme svar på prøvene som de tok på meg. Fikk svar at antistoffene var i grenseland for at de sikret mot rubella. men lege og jordmor sa at rubella ( eller rødehunder som det heter) er sjeldent i dag, og så lenge jeg ikke ble utsatte for noen rubellasmitte var det ikke noen fare.

Men ble rådet til å ta en ny vaksine etter endt svangerskap, da denne vaksinen ikke kan taes når man er gravid.

Så tar det med ro jeg!

:-)

er du langt på vei?

Jeg er 14+3 og var hos jordmor første gang i dag, hørte hjertelyden for første gang. det var spennende.

:-)

Skrevet

hei

jeg fikk samme beskjed som dere. at det lå på grenseland liksom.

legen min anbefalte meg bare at jeg skulle ta en vaksine etter ammetiden:) også at dette ikke var farlig da det er liten mulighet for å få det i norge..

er i min 23uke:)

Skrevet

Jada, jeg har ikke opplevd røde hunder i barnehagen noen gang, har jobbet i 6 år. Legen sa jo også at det er omtrent utryddet i Norge, så sjangsen for å bli smittet er veldig liten. Ville bare høre, siden legen ikke hadde opplevd det før.

Jeg er 14 uker på veg i dag, og har ikke første jordmortime før om tre uker, men siden jeg har vært litt bekymra fikk jeg komme inn å høre hjertelyd samtidig som jeg skulle levere urinprøve til dyrking.

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg har heller ingen beskyttelse mot rubella.. Legen har ikke sagt ett ord om det,det står på brevet at jeg må ta ny vaksine etter fødsel.. Fint det ikke er no uvanlig da..! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...