Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Jordmoren der syns jeg var flink som holdt ut da=) Fikk akupunktur for å øke melkeproduksjonen og skal tilbake på onsdag. Skal også begynne med fingermating (samme som hjelpebryst bare at man har røret på fingen istedenfor) og deretter gå videre til å prøve med hjelpebryst. hun var enig at det ikke var vits i å prøve å tvinge Anniken til å suge, må bare prøve å venne henne til det litt etter litt... Noen som har erfaring fra akupunktur for øking av melkeproduksjonen? hjalp det?
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 ingen med erfaring? er spent på om det kommer til å virke=)
Carnivale Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 ja, jeg har hatt det. Fikk satt nåler en morgen, og samme kveld sto nærmest spruten i taket. Så jeg har veldig trua på at det virker
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 oj! kanskje det hjelper da! hadde du veldig lite melk før det? jeg pumper hver 2-3 time , har da 5-10 ml pr pupp. Har aldri hatt mer (utenom 3. dagen etter fødsel)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Har ikke noe svar til spm ditt .. men ville bare si at jeg synes du er KJEMPE flink som proever alt du kan for at du skal klare aa amme!!!! =) Blir saa imponert av deg, jeg... Tenk at du holder ut og forsatt proever alt du kan.. det staar det respekt av altsaa :D Jeg maa aerlig innroemme at jeg hadde nok gitt opp for lengst, hadde jeg vert i din situasjon! Anniken har en suuuper mamma alsaa Boeyer meg i stoevet for deg, sauen!!! =) =) Og oensker deg seff all verdens lykke til!!! Haaper dette ordner seg! Krysser fingrene for deg jeg;) Goood klem!
snartmammapåny Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Ja hiver meg på jengen her. Du er VIRKELIG flink sauen!! Blir helt rørt over måten du står på for denne ammingen altså. Håper for din del at dette hjelper da, og at dere får til ammingen tilslutt. Viss ikke så er jeg nok 100% sikker på at du kan gi opp ammingen med god samvittighet, for det finnes nok få som har jobbet så aktivt og intenst for å få det til. Om det ikke går, så har du iallefall prøvd alt som kan prøves. Lykke til, jeg krysser fingrene for deg!!
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 hvis ikke akupunktur funker så skal jeg bare prøve afipran og nesespray (jordmoren ville jeg skulle prøve akupunktur først) og hvis ikke DET heller hjelper, nei da gir jeg meg altså!
Entil? Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 jeg har samme problem som deg..tror jeg da...en unge som ikke vil suge fordi jeg ikke har noe melk...pumper og pumper max,men får bare noen usle ml iløpet av endag...tragisk,særlig når jeg absolutt vil amme lillegutten min...jeg prøvde akupunktur 2 ganger når jeg lå på barsel,med det funka desverre ikke på meg,men kan godt fungere på deg fordi da...så fikk jeg beskjed av jormor å oppsøke lege,og få resept på den nesesprayen du snakker om..men når jeg tok opp det med han,så sa han at han ikke ville gi den til meg,fordi det hjalp bare hvis du hadde melk,men når melkegangene var tette eller noe i den duren,så på meg som ikke har melkespreng eller noe slik,så ville den være ubrukelig...merkelig...så min ammekarrierer er nok over for denne gang,ifølge ammehjelpen.no er visst jeg et veldig spesielt tilfelle,for ALLE har melk står det der...men ikke jeg...jaja,kanskje neste gang da...lykke til vidre,håper du lykkes:)
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 ser ut som vi har samme problemet ja! jeg håååper håååper produksjonen tar seg opp... men det legen sa til deg er jo bare tull! nesesprayen hjelper ikke på produksjonen nei men den hjelper jo på å få ut den melken som er der. og det er godt mulig du har mer enn du får ut, men at du har dårlig utdrivning. og når du ikke får ut alt som er, går ikke produksjonen opp heller... for puppene må tømmes helt og så bli mer stimulert for at kroppen skal forstå at det må produseres mer melk... ja syns det er litt "ekkelt" at det står at ALLE har nok melk jeg, føler meg litt som et misfoster med mine 5 ml per pumping... Blir så misunnelig på de med mye melk, svigerinnen min kan pumpe ut 200 ml på 5 minutter... det hadde jo vært drømmen...
lille_gull Skrevet 15. oktober 2007 #11 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg sliter også med for lite melk.. Lillegutt (11 dager) blir så fortvila når han ikke får melk ut av puppen,så vi har gått over til kun pumping og mating med flaske (etter å ha mata med kopp i en uke).. Fikk resept på den nesesprayen + Afipran på fredag.. Tidligere pumpa jeg annenhver time og fikk ut ca 20 ml per pumping. I dag har jeg fått 90 på to pumpinger! Vet ikke om det er Afipran-en som begynner å virke, men det er iallefall godt å se at lillegutt blir fornøyd! (han har selvfølgelig fått MME tidligere, men godt å kunne gi han et fullverdig måltid med MM også ) Lykke til! Håper akupunkturen fungerer, hvis ikke tror jeg Afipran-en er å anbefale
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #12 Skrevet 15. oktober 2007 oj, det var jo fremskritt=) blir så lei meg for at dette ikke går, føler meg helt håpløs... prøvde nettopp å amme litt men Anniken begynner å hylskrike bare jeg tar frem puppen... hvorfor skal jeg ha lite melk og hun ikke vil suge SAMTIDIG? og hvorfor er det ingenting som hjelper? dette skal jo være fysisk umulig, det er jo bare noen veldig sjeldne greier som gjør at man ikke har nok melk til å fullamme, og jeg har ikke noe av det der... jeg gjør alt rett, pumper heeeele tiden... har fulgt ALLE råd, men allikevel er det bare 5 ml pr pupp ! herregud jeg må jo være det misfosteret jo... æsj...
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 15. oktober 2007 #13 Skrevet 15. oktober 2007 Kom på en ting Sauen, du har sikkert prøvd d, men skriver d likevel... Noe jeg begynte m da Leah ikke ville suge...av og til hun ikke vil d... Jeg bruker rett og slett smokken..hvis hun ikke vil suge gir jeg henne smokken og så legger jeg henne til..napper ut smokken og hekter henne på puppen så fort at hun ikke skjønner hva som foregår...da suger hun som en gal i allefall... Og en liten oppmuntringsklem fra meg! Ingen skal si at du ikke står på for Anniken! Kjempeflink er du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå