Gå til innhold

Når begynne med en annen type grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har nå fått maisgrøt i en måneds tid og spiser nå en full porsjon til kveldsmat. Har hørt at en bør begynne med en grøt med gluten i så lenge de får mm. Siden jeg har sluttet å amme for 2 uker siden begynner lageret av morsmelk å minke i frysen. Han får den kun med grøt nå, resten erstatning. Burde jeg begynne med en annen grøt nå så lenge jeg har morsmelk eller vente til han blir 6 mnd? Han er 5 mnd nå da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. Vi har nesten jevngamle gutter, jeg har gitt min havregrøt jeg blandet med mm/mme. Min hadde så problemer med magen før jeg begynte med grøt, at jeg tenkte at maisgrøt var for hard for magen pga at voksne mager ikke klarer fordøye maiskorn, kan det da være sunt for en liten en?

Gir du din grøt på formiddagen også? Eller bare full posjon på kvelden? Opplever at minsten ikke spiser så mye om natten, at han våkner etter kort tid og skal ha mere mm.

Som svar på ditt spørsmål så har jeg også hørt at man skal begynne å gi gluten mens de ennå får mm...så jeg hadde bare begynt hvis jeg var deg!

Hvordan er forresten dine rutiner på mat og melk? Hvor ofte spiser han og ca hvor mye hver gang???

Skrevet

Da begynner jeg med å introdusere havregrøt på formiddagen. Han spiser full porsjon på kvelden mellom 18 og 19. Legger seg en time senere. Noen ganger vil han ikke ha melk på formiddagen, da får han en halv porsjon grøt for det vil han ha. Den dagen får han bare halv porsjon til kvelden og, men hadde det gått etter han hadde han spist full porsjon da og :-)

Han pleier å være sulten mellom 4 og 5 om natta. Da drikken han 220ml mme. På formiddagen får han første flaske mellom 8 og 10. Han trenger lang tid til han er sulten på formiddagen. Han drikker rundt 150ml da. Resten av dagen er det ca 4 timer mellom hver flaske. Han drikker mellom 120ml og 160ml. På kvelden får han er porsjon med maisgrøt med mm. I tillegg 1ts tran og vann. Ca 1,5 timer senere vil han ha litt mme og, pleier å drikke da 80-100ml. Og så sover han...

Skrevet

hei.jeg fikk min sønn 3dager etter deg=)

jeg gir han mme og grøt, grøt 2 ganger om dagen.han er ganske stor (9kg og 70cm). men han får også litt middag og bannan.det er bare å prøve deg litt fram.bare tull å tøys ifra helsesøter at man MÅ vente til de er 6mnd.

før i tiden fikk de jo grøt nesten med en gang.

lillegutt koser seg iallefall, sover bedre på dagen og sover hele natta=)

lykke til

Skrevet

Så vittig :-)

Han er 65cm og veier 6,9kg. HS stresser meg siden han bare la på seg 200g den siste mnd. Men allikevel var hun ene ikke enig at jeg skulle begynne med grøt, jeg valgte å høre på den andre jeg. Har også begynt med mme og nå er både sønnne og jeg mere fornøyd. HS har ikke alltid rett de nei.

Skal snakke litt med mannen (han har ytret ønske om å bli mere involvert også når det gjelder mat) og begynne å prøve litt.

Hvilken grøt gir du sønnen din?

Skrevet

jeg gir han havregrøt med ris og hvete, og det ble populært:)

ser ut som sønnen din er lang og tynn, og det kan jo komme av arv etter dere da:) det har vår gutt etter oss.hs ville heller ikke at vi skulle begynne med det, men jeg gir blanke i hva hun sier, man kan ikke gå kunn etter bøkene, men går heller etter hva barnet behøver!

anbefaler bannan, det ble iallefall populært til oss.

men kan bli litt hard avføring da

Skrevet

Begger er tynne ja, men ikke lange :-) Så lenge han er blid og fornøyd er jeg det også. Lar meg ikke stresse av hs lenger, har gjort det lenge nok!

du har helt rett i det du sier at en ikke kan gå etter bøkene alltid. de gir en pekefinger, men ikke mer. Aller er forskjellige!

Gleder meg til å prøve ut alt det nye. Han er jo tydelig mere interessert i mat på skje enn flaska :-)

Skrevet

ja!hehe, det er så gøy når de gaper etter skjeia!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...