Gå til innhold

Ta fly med baby på ca 1 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer / synspunkter på dette?

Bor i Bergen og skal til Oslo og ta eksamen i desember, da er den lille blitt litt over en mnd...

Jordmor anbefaler at jeg tar babyen med (i tillegg til at jeg har med noen som kan passe babyen, f.eks far eller bestemor), men å reise med bil eller tog blir vel kanskje litt i drøyeste laget??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt å reise til Ålesund med fly når jenta er 3 uker eller 1 mnd, fra Bergen. Det er en ca like lang flytur. tror det skal gå greit. Mye verre å skulle kjøre eller ta toget så langt, det tror jeg ville vært vanskelig.

Skrevet

Har hørt at det går helt greit med fly. Man kan amme på vei opp for å forhindre dotter i ørene. Babyen sover stort sett også så jeg tror ikke det blir noe problem. Hadde valgt fly iallefall.

Skrevet

Vi tok fly fra Oslo til Tromsø når junior var 2 uker gammel. Det gikk kjempefint og han sov hele veien. Passet bare på at jeg ammet han når vi lettet og landet for å unngå dotter i ørene.

Skrevet

har dere babyen på fanget hele turen eller? må ikke babyen sitte/ligge fremover under letting og landing? hvordan kan man amme da? er bare nysgjerrig, venter min første og har veldig lyst å reise hjem til familien min ganske snart...

Skrevet

Det går greit å reise med fly, et godt tips er å amme babyen under letting og landing for å unngå dotter i ørene, det kan være forferdelig vondt for en liten baby.

Du må holde babyen på fanget hele tiden. Du får et ekstra belte til babyen som du fester til ditt eget.

Skrevet

Vi reiste med fly til Bulgaria når vår første var 4 uker, det gjekk kjempe fint!

Hadde han på fanget hele turen ja. Den trenger ikke å sitte, går helt fint å amme.

Skrevet

Jeg reiste fra skien til ørsta ( 10 t) da jentungen var 6 uker gammel. hun hadde det greit. det var værre med mor. Bekymret meg veldig.Hadde jeg kunne tatt fly så hadde jeg gjort det uten betenkligheter. Det går nok veldig greit. Det er jo bare en time. Du kan ha ungen på fanget hel tiden og da kan du jo gi pupp når du lander og letter. Lykke til på eksamen og med reisinga!

Skrevet

Det går kjempe fint... rikshospitalet sendte meg med min fem dager gamle pike hjem fra sykehuset.....til Bergen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...