Gå til innhold

kan mor og far ha permisjon samtidig????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på dette: Kan mor og far ha permisjon samtidig????

Vi har nemlig lyst til at han tar ut fedrekvoten (6 uker) samtidig som jeg har permisjon. Går dette an? Det står jo på NAV-skjemaet at "Foreldrene kan være hjemme samtidig når fedrekvoten avvikles", men da jeg ringte om spurte de sa de at man ikke kunne få utbetalt foreldrepenger samtidig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måten å løse dette på er at du tar ferie når far har permisjon. Det er en mulighet. Har du permisjon fra jobb så har du jo jobbet deg opp ferie du kan ta etter at permisjonen din er ferdig - når far begynner sin permisjon. Er en del som gjør det og tar 6 uker i syden, f.eks...

Skrevet

Du kan være hjemme når far tar fedrekvoten, men da må du ha ferie. Dere kan som sagt ikke motta foreldrepenger samtidig.

Far kan motta foreldrepenger og du kan få feriepenger, om du har det tigode, eller du kan ta ulønnet permisjon samtidig.

Skrevet

Ok, da får jeg ta 5 uker ferie + 1 uke ulønnet permisjon..

Ikke noe problem det, men så rart at det står at foreldrene kan være hjemme samtidig på NAV arket da..

Skrevet

Det står noe på NAV sine sider at du ikke kan ta ut ulønnet permisjon samtidig som far tar ut pappaperm. Vi hadde nemlig tenkt at far skulle ta litt mer enn disse 6 ukene, samtidig som at jeg også var hjemme, men det ser ikke ut til at dette er mulig...........

Skrevet

Du må ta ferie eller ulønnet perm.

Da går det fint!

Eller...finn deg en mann som er lærer...hihi...

Skrevet

Du må ta ferie, eller ulønnet permisjon. MEN, dette (ulønnet perm) søker du direkte til arbeidsgiver om, når det nærmer seg, ikke til NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...