Gå til innhold

Toget Thomas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste sønnen min ble i bhg. og de første årene på skolen kaldt for Toget Thomas. Dette syntes han ikke noe om og tok seg nær av det og ble kjempe lei seg.

Nå har det seg sån at enkelte synes det hadde vært sååå morro med Toget Thomas ting til minsten nettopp fordi broren heter Thomas. Jeg har forsøkt å fortelle dem at det ikke er greit nettopp fordi han har blitt ertet for det navnet. Nå har det blitt nevnt igjen og jeg har nok en gang sagt i fra om at det ikke er greit. Desuten så har minsten allerede Brio togbane og jeg mener man heller kan kjøpe utstyr til denne. Men neida, såpass må faktisk 12 åringen tåle får jeg høre og så er det sikkert "morsomt" for minsten da og få ting som heter det samme som broren... og så ler folk når dem sier det.

Men hva er poenget med å kjøpe en togbane eller lignende som kanskje vil gjøre 12 åringen trist fordi han har blitt ertet med det, og hva er poenget med å kjøpe en togbane til når minsten allerede har en annen? Hva er vitsen i å rippe opp i noe som var eller sikkert enda er sårt for 12 åringen når det kun er den som gir minsten dette som synes det er moro?

Jeg kommer uansett til å bytte om det dukker opp noe Toget Thomas greier til jul eller bursdag. Har jo allerede sagt i fra om det også.

Hva synes dere... er det virkelig nødvendig av folk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ikke kjøpe tomas toget i brio? Altså i det settet dere allerede har fra før?

Mener når du har sagt ifra, bør de ihvertfall ikke kjøpe enda et sett, der er jeg enig.. Men at han ikke skal få tomastoget fordi broren ble ertet.. tror du ikke han har glemt det nå? Eller er det han selv som har sagt han ikke vil broren skal ha det?

Skrevet

Det synes jeg er skikkelig lavmål, og nesten ondskapsfullt dersom de gjør det, når du har sagt så klart ifra.

At voksne folk kan gjøre slike ting, når de vet at 12-åringen kan bli lei seg, synes jeg er skikkelig trist. Og det er jo neesten garantert at det vil rippe opp i minnene for han hvis de gjør det med overlegg sånn. Hadde vært en ting om noen kjøpte thomas toget-ting bare for ingen spesiell grunn, men hvis det er fordi det er morsomt at storebror heter det, når de vet at han ble mobbet for det, ja, da er det trist.

Skrevet

Han har nok ikke glemt det ennå nei. Ser det på hele han når vi er i lekebutikker eller andre steder hvor vi går oss på disse tingene.

Brio og Toget Thomas passer ikke sammen etter hva jeg har hørt. Men du får sikkert kjøpt Toget Thomas i Briolekebutikker tenker ejg

Skrevet

Nei.. jeg trodde du kunne få det i brio-toget.. Altså samme som du har...

Om det ikke er det samme er jo vitsen borte uansett. Men om de skal kjøpe det pga broren syns jeg det er skikkelig dårlig gjort!

Må jo spørre, men hva syns mannen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...