Gå til innhold

Noen som bor i Bergen eller Nordhordland ?


Liserenathe

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg skal på min første kontroll nå førstkommede fredag.

Har ingen barn fra før av... og er kjempespent hvordan det går.

 

Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i bergen ja :D hadde første legetime forrige torsdag, og det var så spennende. Har ikke vært hos jordmor enda, skal ikke før i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg gleder meg til legetimen på fredag.

Hva gjorde legen ?

Kunne hun / han fortelle deg nøyaktig hvilken dag du har termin ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun var ganske nøyaktig, fikk termin 12. juni og det stemmer ganske bra med hva jeg mener. Bare ta med deg datoene for første og siste dag i siste menstruasjon, så skal de klare å gi deg en ganske nøyaktig termin, men denne er jo foreløpig, den mest nøyaktige får man jo hos jordmor rundt uke 16 mener jeg. Legen fylte ut et slikt helsekort for gravide, litt opplysninger om meg og faren, det ble tatt blodprøver av blodprosent, vitaminer og slike ting. Og så ba jeg henne teste urinen min en gang til for å være helt sikker. så måltehun vekten min og høyde og kartla vaner og slik, men hensyn til alkohol og røyking for det meste. Så forklarte hun den videre prosessen med oppfølging og jordmor og slikt. Du må huske å ta med en urinprøve av morgenurinen. Det er noe de sjekker under hver legetime mens man er gravid fikk jeg forståelse av. Hun undersøkte ikke mage eller noe slikt ettersom jeg da bare var 5 uker på vei. Fosterlyd kan man vel ikke høre før rundt uke 12. Men det er bare å glede seg til legebesøket. Det blir ganske virkelig da! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Jeg bor også i Bergen, og var på legetime forrige tirsdag. Første gangen for meg også, og alt er utrolig spennende! Lykke til hos legen på fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Tusen takk for kjempefin beskrivelse av første legetime.

Mange gode råd.

Gleder meg enda mere etter å ha lest det du skrev.

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det !

Vi fra Bergen må forsøke å holde kontakt.

Ser det er ganske mange av oss som skal ha på sommeren .

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...