Gå til innhold

Hvilke spesifikke krav må man oppfylle om ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

en stilling krever:

"gode datakunnskaper"

"meget gode engelskkunnskaper"

Stillinger er mest administrativ og ikke ser ut til å ha en del oppgaver som minner om en sekretærs oppgaver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta vekk "ikke". Feiltrykk.

Skrevet

Er vel det at du skal beherske data bra og ha kanskje er det en bedrift som har mange utenlandske kunder. Så da bør du kunne bra engelsk

Skrevet

Jo, det forstår jeg.

Lurer mer p hva som menes med å beherske det "bra" om du skjønner?

Hvilke spesifikke krav ligger det i "å beherske data bra"?

Skrevet

Jeg vil tro du bør kunne beherske Word, Exelle, Power Point osv, alts som om du skulle hatt datakortet. Og at du snakker en realtivt flytende engelsk og sjeldent må slå opp i ordbøker når du leser elelr skriver engelsk.

Skrevet

Jeg bruker jo bare open office daglig, men er jo såpass ung at vi i det minste har hatt data på skolen og skal i teorien kunne excell. Powe point kan jeg ikke. Har tidligere tilegna meg nye dataprogram greit.

Flytende engelsk vil ikke jeg påstå at jeg snakker, da er man jo dødsgod. Hmm. Kanskje jeg skal la være å søke.

Skrevet

Klart du skal søke! Det går jo an å lære seg nye ting også å bli flinkere til det man alt kan :-) Jeg skrev også relativt flytende engelsk (fikk god karakter i engelsk på vgs), altså at man kan snakke forstålig på et vanlig hverdagsengelsk og forstå omtrent alt engelsktalende sier til eg/spør deg om. Data kan du jo lære deg mer om.

Skrevet

Hmmm..

Det er jo lenge siden vgs, he he:)

Er litt usikker pga en etisk problemstilling + en del reisevirksomhet.

Men om de krever at man kan kjøre, så skriver de det eksplisitt, ikke sant? De må vel det om det er en forutsetning?

Skrevet

Søk i vei! Ofte føler vi kvinner at vi må oppfylle alle kravene i en stilling før vi kan søke. Dessuten vurderer vi vel ofte kunnskapene våre til å være dårligere enn de er. Menn er flinkere der; de søker i vei. Dessuten er de flinkere til å selge seg selv. Det er ikke alltid slik, selvsagt, men ofte. Med det resultat at menn ofte får bedre stillinger enn kvinner, fordi kvinner ikke søker.....

Det er ikke bare disse kravene som blir tatt hensyn til ved ansettelse heller. Referanser etc teller jo mye, samt hvor fort du tilegner deg nye ting hvis det er en del av kravene du ikke innfrir ennå.

Gode datakunnskaper vil i mine øyne ikke nødvendigvis si at du kan både Word, Excel, Power Point osv. Husk, det er jo en del der ute som knapt har tatt i en pc også. Jeg er 35 år, for eksempel, og da jeg begynte studiene mine hadde jeg null erfaring med pc. De første årene på Høgskole var det faktisk greit å levere inn håndskrevne oppgaver......Når vi måtte levere på pc, en gang på 90-tallet, håndskrev jeg alt først, og skrev inn. Det tok maaaaange timer; jeg skrev jo så ufattelig tregt.. Nå har jeg lært meg massssse siden den gang, da......Men det gjelder jo ikke alle. Noen har jo gått inn i yrker der de ikke trenger denne kompetansen i det hele tatt. Så du stiller nok mye sterkere enn dem.

Meget gode engelskkunnskaper trenger ikke å bety at du skal snakke flytende. Da hadde det jo stått svært gode engelskkunnskaper...

Lykke til med jobbsøking!

Skrevet

Hmmm. Ja, jeg vurderer å søke. Men er ikke helt sikker på om jeg evt ville tatt jobben om jeg fikk tilbudet. Æsj altså, hvorfor lyser de ikke ut en som er perfekt for meg med få søkere på;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...