Hanne31 Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har 11 dager til termin og skulle egentlig ha time til jm nå på førstkommende onsdag, men hun er syk. Ringte da legen for å få time der, men ingenting var ledig. Har derfor ikke time før neste tirsdag (3 dager før termin) og siste time var forrige mandag. Det blir da over 14 dager mellom de to sjekkene. Synes dere det er mye nå på slutten? Er litt usikker. Har hatt et veldig bra svangerskap og jeg kjenner liv hver dag, så er egentlig ikke nervøs for at noe er galt, men tenker at det er en grunn til at man skal gå en gang i uka på slutten. Kunne ringe på sykehuset hvis det var noe, men dette er kanskje ikke viktig nok? Hva synes dere jeg bør gjøre, bare vente til neste uke? Har forresten ikke fått noen sjekk på modning/åpning og vet ikke om hodet er festet, bare at han ligger med det ned i bekkenet.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Siden du har hatt et greit sv.skap til nå, og kjenner godt med liv og er i god form så ser jeg ikke at det er noe i veien for at du må vente med time. Er absolutt ikke alle plasser de sjekker modning/åpning, tror ikke det er vanlig praksis. Og skulle vannet gå så skal du ringe føden uansett om hodet er festet eller ikke. Han ligger jo ned med hode, og skulle du bli usikker på om han har snudd seg så er det bare å ta kontakt med føden. Tror det går helt fint og så lenge du føle det selv også så er det bare å vente.
Hanne31 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2007 Er det jeg tenker selv også, så da får jeg bare vente. Takk for svar!
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Kunne du ikke hørt med helsestasjon eller legekontor om de bare kunne sjekke urin og blodtrykk? Det kan sikkert de pleierne hos legen hvertfall gjøre. Jeg gjør det hvertfall på lab'en på legekontoret jeg går. Syns du skal prøve det. Er jo en grunn til at man har hyppig kontroll på slutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå