Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Kok poteter som er skrelte på forhånd (del gjerne opp i små terninger så går det fort) og mos sammen med litt margarin og melk og smak til med salt og pepper. Evt kok opp litt melk og løs opp en grønnsaksbuljong i melken og ha denne i med potetne når du moser dem, da blir det ekstra god smak :-)
TurangaLeela Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Har en i hodet som jeg leste her om dagen. Mos ca. 8 kokte poteter, kok opp fløte og smør, husker ikke hvor mye. Det stod at enkelte resturanger brukte 50-50smør og poteter, høres godt ut men ikke spes. sundt.. Salt og pepper, og hvitløk hvis du vil, og trøffler om du vil(en sopp som de har på glass)
♥Rime♥ Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Er også godt å blande inn ett rått egg i til slutt. Og jeg synes det er viktig å bruke fløte, eller ihvertfall h-melk
Diva Muffin Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 noen synes også det er godt med revet ost oppi.. selv har jeg aldri prøvd det.
Mamma til M07 & M09 Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 jeg har poteter, margarin, salt, pepper, gressløk og litt karri. smaker det til. passe med melk så den ikke blir flytende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå