Gå til innhold

Ang maine coon (katten)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror monsen vår er av den rasen. Han er helt identisk med den katten som ble årets katt, sjekket hjemmesiden. Katten vår har et fantastisk lynne, og er diger. Sikkert 10 kg. Så morsomt hvis han er det da... Hehe.

Noen som kan mye om denne rasen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han ikke er det likevel. Han har en ekstra klo, noe som skogskatter har...

Skrevet

Jeg har to Maine coon katter :) De er nydelige katter!

Høres ut som du har en gedigen skogkatt da :) Hehe 10 kilo!! Vår hann katt er 1 år og veier 7 kilo nå og de er ikke ferdig utvikla før de 4-5 så regner med han blir stor også. Men hu katten vår er bare 3,5 kilo , hu er veldig liten å nett for å være Maine coon.

Har du bilde av pusen? :)

Skrevet

min cucci, jente er 2 år, og veier 6,4 kg.( dyrlegen i juni,06 )er ikke så mye større nå. (Maine coon.)

 

Stor flott jente, men er spesiell i lynnet...hehe...ho vet hva ho vil, og er en sjef i huset over de 2 andre jeg har.

Han andre, mikkel, er en somali, også han 2 år, men er veldig liten i forhold..hehe...ca 3 kg ville jeg tro.

 

også har jeg en annen "vanlig" pus, gogutt det også...

 

Men er veldig mange som kan ligne på rasekatter, om de har de "rette foreldrene" om du skjønner, men har han ekstra klo, ville jeg heller tro at det er skogskatt, enn maine coon.

Skrevet

Min kjære stemor har oppdrett av maine coon og faktisk eier av en katt som ble verdensvinner 2 ganger:) Skal jeg noen gang ha en ny katt blir det fra henne. Synes det er et helt utrolig flott gemytt på den rasen....og så er de råvakre:)

Skrevet

Bildene våre ligger på den stasjonære maskinen, men kan kanskje legge ut et bilde av han litt senere i dag. Regner med han sikkert er skogskatt siden han har en ekstra klo.

Men skal vi ha en ny katt senere i livet, tror jeg nok det må bli en maine coon, nydelige katter:)

Skrevet

Kan man legge ut bilder hvis man ikke kommer seg inn på "din egen side"? Det gjør ikke jeg. Husker ikke sist jeg kom meg inn på den siden...

Skrevet

ja, ikke sant...flotte asså...

 

når jeg fikk cucci, så hadde den daværende eieren, 3 barn av cucci...derav en kjempestor langhåret ravnsvart katt...den var nydelig asså...

 

ho jeg har, er av den vanige brune, med tegninger i ansiktet.

ho ser både sur og streng ut....og fryktelig kosete om hun finner ut av det, men ikke alltid det er så greit å ha en så stor og tung katt på fanget :-))

 

men jeg koser da med ho en stund, for det er så koooos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...