Gå til innhold

Hvem feirer dere JUL sammen med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor var vi med svigers, svigersøster med familie, bestemoren og ene tanten til min mann.

Før har vi alltid vært hjemme, og invitert besteforeldrene annenhvert år. SLik att vi alltid har besøk.

Nå vil svigers og svigerinne gjennoppta sukseen fra i fjor. Men jeg er usikker. ungene vil gjenre ut på besøk julaften, or det er litt magisk for de. Samtidig, så ønsker jeg å være hjemme og invitere mine foreldre (deres tur). Men de kan hende mine foreldre heller vil finne på noe annet...

Lurer på hva andre gjør.

Er dere bare dere, eller er dere sammen med andre, evt hoss andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er annethvert år hos min og min manns familie. I år er vi hjemme - gleder meg å starte egne tradisjoner.

Skrevet

Har vært så mye styr og skillsmisser i familien det siste året, så i år skal vi være hjemme. Får svigerfar og søsteren hans på besøk, pluss min nyskilte mamma og søstrene mine.

Så vi blir jo endel da:)

Neste år lurer jeg på om vi bare skal være oss 4.. slipper vi og ta hensyn til folk som ikke kan tilbringe tid sammen, og "krav" om at han og hun, osv ikke får komme...

Skrevet

Vi har annethvert år til min mor og sambos far.

I år skal vi egentlig til svigerfar, men blir hjemme hos min mor da hun er ganske utslitt for tiden så hun trenger all den hjelpen hun kan få.

Skrevet

Vi er annavært år hos mine foreldre og hos sambo sine foreldre.

I år skal vi være hos mine foreldre og det er jeg gla for siden denne jula kommer til og bli tøff og trist:(

Skrevet

Vi skal være med mamma å pappa å bestefar i år.

Førse julen vi feirer sammen:-)

Skrevet

Vi har vært annethvert år på vestlandet/østlandet. Men nå har vi finni ut at å pendle mellom 4 ulike skilte familier er ikke noe vi orker eller vil. Blir hos oss selv og evt invitere noen hit om de ønsker det. Men de fungerer ikke sammen noen av de 4 foreldrene våre, så vi må evt planlegge nøye om det er besøk her.

Skrevet

Vi skal være hos svigers for første gang :( gruer meg.. jul er liksom hjemme hos mamma (vet jeg er barnslig.. ;) )

Skrevet

Jeg og sambo altså. Første julen vi feirer sammen.

Skrevet

Vi er annenhver jul hos min mann sin og min familie. Synes det funker fint jeg, men tenker at med tiden blir det kanskej til at vi endrer rutinene og har jul hjemme hos oss og helelr inviterer familie til oss. Vi begynner jo å bli en stor familie jo, 5 stykker :-)

Skrevet

Vi feira hver for oss frem til i fjor..

Da var vi for første gang hos svigers sammen.. Veldig rart å ikke feire med sine egne foreldre, men det var like koselig!

I år skal vi feire på lille julaften siden jeg jobber på julaften, og da kommer mine foreldre og min bror/svigerinne hit til oss..

Har lyst til å feire jul her hjemme fremover, da det er best mtp junior..

Skal feire annenhvert år med mine foreldre og med svigers..

Skrevet

Vi er hjemme alene. Hender av og til at den ene søsteren min feirer jul sammen med oss, men stort sett er det oss 3 i huset. Kunne tenke meg å feire med hele familien, i allefall avogtil, men det er det ikke noen interesse for, så da feirer vi for oss selv. Prøver å lage gode og fine tradisjoner som lillegutt setter pris på og som han gleder seg til år etter år:0)

Skrevet

Vi har en litt komplisert familie. Pappa giftet seg for noen år siden med mamman til mannen min. Det gikk fort i svingene. Hadde ikke hilst på henne før de giftet seg omtrent. Men så skjedde det komiske... Jeg og sønnen hennes fant virkelig tonen og. Så 2 måneder etter de ble gift, ble vi sammen. Holdt det skjult en god stund...Litt flaut da syntes vi! Nå er vi gift og... hihi

Derfor blir det litt rare julefeiringer. Vi ber mamman hans og pappan min,i tillegg til våre søsken med familier den ene julen. Den andre julen er vi hos mamman min med hennes nye familie+ søsteren min.

Har ikke vært med pappan hans og hans familie på julaften. De har ikke hatt noe særlig kontakt før de siste årene. Men kan jo hende vi må revurdere ordningen nå som lillegutt er født. Kan jo hende de vil være sammen med barnebarnet til jul.

I år blir det iallefall hjemme hos oss:o) gleder oss!

Skrevet

Vi er annenhvert år hos mine og hos hans foreldre.

I år er det mine foreldres tur og vi blir mange der i år. Søsteren min kommer også, de har samme ordningen med sine. Det er morro at har samme året hos mine foreldre, for da blir det flere barn sammen (søstra har to små hun og) Eller så er mine små brødre med og. Den eldste av dm har med seg samboeren sin. Hun er engelsk og feirer egentlig ikke julaften, men 1 juledag så de får en enkel fordeling når de får barn. Minste bror er 18 og har ikke kjærest og bor hjemme enda, så han er o automatisk med.

Skrevet

I fjor feiret vi jul hjemme, inviterte da min søster (som dessverre skulle jobbe) og min far og hans kjæreste.

I år skal vi til min bror og kona sammen med min søster og hennes kjæreste og mamma, litt usikkert om hun tar med typen ennå.

Vi har annenhvert år med mamma og pappa, svigermor feirer ikke noe særlig jul og svigerfar bor i Spania (venter fortsatt på en invitasjon fra ham)

Jeg kunne aldri tenke meg å feire jul bare oss tre. Har alltid vært vant med å feire med flere, tror det hadde blitt ganske tomt uten huset fullt.

Skrevet

I år skal vi til mine foreldre og dit kommer også min søster og hennes familie. Så vi blir mange i år.

I fjor var vi hjemme og hadde mine foreldre her, samt mor og bror til sambo. (stefar hans måtte jobbe)

Vi feirer hjemme annenhvert år, og da ber vi fam hit...

Skrevet

Jeg har alltid feiret med mamma, pappa og lillebror. Sambo har skilte foreldre, så han har vekslet mellom å feire hos faren, mora, bestemora, tanta og med min familie...(er det rart han synes jula bare er styr...)

I fjor var første jula med baby. Siden vi bor på den andre kanten av landet i forhold til familiene våre bestemte vi oss for å feire hjemme hos oss selv. Heldigvis kom min familie til oss... :)

Denne jula skal vi også feire hos oss selv. Egentlig skulle det bare være oss 3, men mamma syns det ble så trist å ikke feire med sitt eneste barnebarn så de kommer i år også. :D

Svigers er ikke intr i å reise hit i jula så det er ikke aktuelt.

Men drømmen er å flytte nærmere familien og få seg større plass.. Så kaaaaanskje neste år kan vi invitere alle til oss og feire med begge sine familier.... Hadde vært greit og kunne sagt; vi blir hjemme og de som vil kan komme. :D

Skrevet

I år skal vi ha julefeiringa hos oss, og svigermor med samboer kommer til oss. De forrige to julene har vi feiret hos svigermor, med sambos søsken.

Det kommer nok ALDRI til å bli feiring sammen med min famile.

Skrevet

Varierer litt. Vi er hjemme, og så slenger folk innom. I år tror jeg vi kjører grundig antireligiøst med min jødiske svigermor og svoger, en pakistansk vennefamilie, en militant gothevenninne og noen til. Pinnekjøtt er jo både kosher og halal, så det blir nok saker.

Skrevet

vi feirer juleaften hos mine foreldre, reiser til sverige 1.juledag og feirer med alle tanter og onkler av gubben der. 2. juledag er det familiemiddag hos svigers med gaveoppakking. deretter reiser vi tilbake til norge etter en dag elelr to og har middag hos mine besteforeldre. deretter hjem og feirer nyttår hos oss selv elelr hos venner.

det er vår jul.

Skrevet

Etter at vi fikk barn, har vi vært annet hvert år hos svigerforeldre/foreldre, og i år skal vi til mine foreldre, gleder meg masse, da vi bor et stykke unna, og ses ikke så ofte, i tillegg så synes jeg liksom ikke det blir jul uten maten på mamma sin måte....... Rart hvordan man legger seg til vaner.

Skrevet

I år skal vi feire med min familie, dvs.: mamma, pappa, bror min, samboeren hans og deres to barn.

Og så reiser vi til sambo sin familie t nyttår, svigermor er også 60 år nyttårsaften.

I fjor var vi hos oss selv med besøk av mamma og pappa. Det var min og sambos første jul sammen, sammen med vår lille datter.

Neste år reise vi nok til sambos mor og samboer.

Skrevet

Her er det egentlig enkelt, svigers er jehovas vitner så de feirer ikke jul!

Så vi feirer sammen med mamma og pappa pluss broren min :)

Egentlig greit, for mamma og pappa lager den beste julemiddagen!

mamma og pappa er nabo med min mormor og morfar så de kommer opp når vi skal pakke opp gaver :)

Skrevet

i år har JEG makten, etter ett år hos svigermor,ett år hos svigerfar, og i fjor (før vi fikk barn)var jeg hos min far, og han hos svigermor.

så i år skal vi hjem til mamma i store huset, og alle de barnslige juleluktene.

gleder meg alerede som en unge,

selv om det bare er en halv time herfra, kommer jeg til å trumfe hvrtfall en overnatting, om ikke annet så for småen sin del og vi får sove lenge

Skrevet

Vi er hjemme hos oss selv på julaften. Mine foreldre kommer hvert år, min søster med fammilie kommer hvert annet år og min svigerfammilie kommer om de vil (men de vil som regel ikke).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...