Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Hei.. Dette blir nok litt langt, men setter stor pris på de som orker å lese dette.. For tre uker siden var jeg hos fastlegen pga svie i underlivet. Han mente at det var en urinveisinfeksjon og jeg fikk selexid syv dagers behandling. Etter seks dager hadde jeg enda mer vondt, og dro til legen på nytt igjen.. Da gav han meg Amoxillin, ti dagers kur, for urinveisinfeksjon. Etter de ti dagene hadde jeg enda vondt og det ble verre av at jeg ikke hadde mer antibiotika. Jeg tok en canesten kur (kombinasjonspakke) i håp at det skulle gi seg. Så nå i helgen bar det til legevakten, jeg hadde så vondt at tårene rant i strie strømmer, men jeg ble sendt hjem med en henvisning til gynekologisk pol.klinikk på mandag (altså idag..). Det endte med at jeg ringte legevakten igjen samme kvelden og de sendte meg på akutten for å ta de undersøkelsene som egentlig skulle blitt tatt idag. De tok GU, innvendig og utvendig UL, og en hel del prøver. De fant ut at jeg hadde en liten soppinfeksjon, og at jeg var blitt feilmedisinert i tre uker! Har tydeligvs ikke hatt urinveisinfeksjon, og gravide skal visst ikke ha Amoxillin..Er det mulig?? Barnet har det fint heldigvis Jeg fikk ingenting for smertene, og nå har jeg det helt grusomt.. Det gjør så vondt at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre, eller hvor jeg skal gjøre av meg... Har ikke fått svar på prøvene de tok.. Skal virkelig sopp svi så sinnsykt og så konstant? Jeg klarer ikke sitte eller noe. Siden mange venner vet nicket mitt, velger jeg denne gangen å være
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har hatt flere soppinfeksjoner,men ikke at de har gitt meg akutte smerter, det har svidd og klødd og vært vondt å f.eks sykle og ha olabukse på.synd også det tok lang tid før det ble borte, brukte canesten men syns den hjalp dårlig,prøvde også et par andre ting fra legen,svien ble borte men ikke den hvite klumpete utfloden, flagyl tror jeg den het den medisinen.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Okei, jeg har normal utflod.. Må man ha resept på flagyl?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Uff...stakkars deg! eg har ikke hat noe sånt enda (heldigvis) men eg fikk beskjed av jordmor etter at han hadde sjekket urinprøven min på ein kontroll,at eg vasket meg for mye nedentil og vist eg fortsatte med det var det rett før eg fikk ein sopp infeksjon...vask "vanli" og ikke med noe serlig såpe sa han...så da gjør eg det her etter! bruker dr greve såpe annenhver gang i dysjen og nestegang bare vann eg nå for sopp har eg hørt er vondt og det vil eg helst ikke ha! lykke til videre,du blir sikkert snart bedre nå når du har fått skikkelig behandling! og husk:Alt er verre før det blir bedre;)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Ja, fikk resept. en stor tablett man skal svelge, trodde man skulle ha den oppi huttiheiti men helf\digvis leste jeg på pakningen først...hehe
Brunetta =) Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Sett deg i en balje med grønnsåpe vann og så varmt vann du klarer. Skyll godt etterpå og føn deg tørr nedentil. Smør så med Dactakort mener jeg den heter. Ligg så med en stor truse eller lån en stor bokser shorts av de mann. He he he. Hjalp for meg og jeg skal love deg at jeg har hatt dette til de grader.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Det skal du være glad for, jeg unner ikke min verste fiende dette. Jeg bruker også dr.greve, men ikke på "lillemor",kun bak.. Grunnen til det er at jeg fikk beskjed ved første svangerskapskontroll at man fikk nok shampoo og såpe de nede når man dusjer. Takk for gode ord =)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Hihi. jeg skal prøve det.. Må jo gjøre vondt eller? Har faktisk boxern til samboeren på nå
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 anonym 12:07: Ok, men da skal jeg ringe legen å høre om jeg kan få ett eller annet. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har hatt svært kraftige soppinfeksjoner, så ille at jeg hovnet opp og så ut som om jeg hadde appelsinbåter mellom beina, men jeg hadde ikke smerter slik du beskriver. Kan det være et utbrudd av herpes? Eller en nerveskade etter et slikt utbrudd. En venninne av meg har hatt herpesutbrudd og fikk nerveskader i nerveknuter som ligger under huden. Hun får til tider slike voldsomme smerter som du beskriver. jeg vet at også Helvetesild gir slike skader, men om de kan forekomme i underlivet, vet jeg ikke. Det måtte da uansett være mulig å gi deg noe lokalbedøvende krem mot smertene.... Lykke til. føler meg deg!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #11 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg må si at jeg også umiddelsbart tenkte herpes da jeg leste innlegget - høres veldig sånn ut. Men en skulle jo tro at legen ville sett det, dersom det var det det var? Men min søster hadde det, og det utartet seg veldig likt det du beskriver..
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #12 Skrevet 15. oktober 2007 Aner ikke.. Gynekologen sa at hun skulle ringe dersom det var utslag på herpes eller de andre prøvene hun tok. Men har ikke hørt noe..Har bare gått to dager siden hun tok de. Takk for gode ord
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #13 Skrevet 15. oktober 2007 Hvordan får man herpes da? Er det farlig? Blir bare mer og mer bekymret..
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #14 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har vært plaget med både urinveisinfeksjon og sopp, og en gang hadde jeg så vondt av sopp at jeg nesten ikke klarte å gå. Andre ganger har det bare vært bittelitt ubehagelig.. så ja.. det kan være så ille å ha sopp. Jeg ringte til gynekologen og fortalte hvor j.. vondt det var og da fikk jeg en salve som skulle smøre på som lindret itilegg til en tablett jeg skulle svelge. Dette var visst mye mer effektivt enn vanlig kanesten. Lykke til
trollemor med hybelboer Skrevet 15. oktober 2007 #15 Skrevet 15. oktober 2007 hei på deg Anonym Jeg har også vært på legevakten på nattes tid med soppinfeksjon som var feil medisinert før... Noe jeg da fikk tips om å gjøre var å sprøyte biola inn i sjeden og smøre på utpå, ligg i ro, så det får virke, Biola retter opp igjen bakteriefloraen noe canesten ikke gjør, den bare dreper soppen, så det er det beste rådet jeg har til deg, det er billig, lindrende og virker!! lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #16 Skrevet 15. oktober 2007 anonym 12:48 Godt å høre at jeg ikke er alene.. Selv om jeg skulle ønske at ingen hadde så vondt. håper virkelig ikke det er herpes! Husker du hva salven og tabletten heter?
trollemor med hybelboer Skrevet 15. oktober 2007 #17 Skrevet 15. oktober 2007 dytter litt, vet ikke om du så svaret mitt, fordi du la igjen et svar på samme tiden selv... tror i allefall du bør prøve dette... for jeg tror det vil hjelpe deg, men gi det et par dager, prøv det to ganger om dagen og du skal se det hjelper...men nå sitter det sikert godt hos deg, siden du har gått så lenge med det!!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #18 Skrevet 15. oktober 2007 Hei trollemor Så ikke svaret ditt.. Hvordan sprøyter man det inn? Kanskje bruke den man skal ha canesten stikkpillen i? Takk for tipset =)
trollemor med hybelboer Skrevet 15. oktober 2007 #19 Skrevet 15. oktober 2007 hei igjenn Jeg kjøpte en slik engangs sprøyte på apoteket og brukte det, koster vel en krone eller to... en slik til 5 ml tror jeg... fungerte fint for meg... har hørt av ei venninne at hun setter inn en tampong etterpå å går med det et par timer, jeg velger å ligge i ro med det... greit på natten, men også på morningen om du har tid.. lykke til og håper virkelig det kan hjelpe deg ;o)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #20 Skrevet 17. oktober 2007 Hei.. Fikk ikke time hos fastlegen min før idag,klokken halv tre. Grunnen var at han ikke har vært på jobb tidligere denne uken. Dermed har jeg gått å vridd meg i smerte, har ikke fått sovet ordentlig eller noe. Ikke har jeg ringt legevakten heller, synes det er flaut å være der to ganger i løpet av en uke. Kanskje jeg som er teit, menmen.. Blir spennende å se om han finner noe som kan hjelpe meg..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #21 Skrevet 17. oktober 2007 For meg høres det veldig ut som kjønnsykdom... Men det har de sikkert sjekket deg for..
1 fjols i huset og ett på vei Skrevet 17. oktober 2007 #22 Skrevet 17. oktober 2007 Feilmedisinering i forbindelse med UVI-lignende symptomer tror jeg er veldig vanlig. Dere som tror dere har UVI: be om at de dyrker opp urinprøven! Dette tar ca tre dager og da finner de også ut hvilken antibiotika som dreper disse bakteriene. Jeg har flere ganger fått feil antibiotika fordi legen bare gir det som er mest vanlig ved UVI og ikke dyrker opp prøven. Så må jeg tilbake gang på gang fordi det ikke virker. Neste gang jeg får UVI får de værsågod å dyrke det opp med en gang for jeg gidder ikke å gå opptil 3mnd med UVI fordi de ikke gir meg riktig med en gang! Regner med at de kan finne ut om det er sopp også ved en slik oppdyrkning.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #23 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg tror ikke du har herpes. Da får en blemmer, som igjen blir til små sår i løpet av en uke eller så. Dersom det er et hissig utbrudd, spes. første gang, så får en i tillegg ofte høy feber. Herpes er veldig vanlig, så jeg vil tro at både legen din og legevakta hadde sett det hvis det var et utbrudd.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #24 Skrevet 17. oktober 2007 Takk for alle svarene =) Legen hadde fått svar på alle prøvene unntatt dyrkning av urinen. Jeg har ikke klamydia, herpes eller andre kjønnsykdommer. Heller ikke sopp eller uvi. De mente derimot at jeg har noen sjeldne bakterier i urinrøret.. Aner ikke hvordan bakterier. Han mente også at det ikke var farlig for barnet eller meg, så det var en stor trøst De skal følge meg opp med å dyrke urinen en gang i uken, i mellomtiden fikk jeg en bedøvelseskrem som skal lindre svien. Igjen, takk for all hjelp. Dere har vært til stor støtte for meg.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #25 Skrevet 17. oktober 2007 Han har visst fått svar på dyrkningen også, er litt sliten i hodet etter en lang dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå