Bomsedeisi Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Hvordan lager dere eggerøre? Jeg visper egg sammen med litt melk.
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 egg, melk og krydder.. og litt gressløk om jeg har.
L<3E<3 Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 * 4 stk. egg * 4 ss melk eller vann * ½ ts salt * ¼ ts pepper * 2 ss hakket frisk gressløk * 1 ss margarin til steking tatt ut fra matprat.no
gutt 08, jente 11 Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Hei, jeg visper sammen egg og litt vann, Det er godt å bruke litt gressløk oppi også. Lykke til =)
mamman til karen elisabet. Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 ja d er du på god vei ville tat litt salt i også da. så steker du det på lav varme med litt smør i pana. kos deg nå med eggerøre.
Vårenzia Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Det fikk jeg også lyst på - men hva kan vi gravide ha til eggerøren når man ikke kan spise røykalaks eller spekemat???
Nordlyspar♥ Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg koker eggerøra i kaserolle, og bruker mye melk. Slår bare av det overflødige vannet som produseres under kokingen. Jeg blander i både paprika, løk, gressløk, pølsebiter og andre ting jeg finner i kjøleskapet..
yvve73 Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg bruker en spiseskje vann pr. egg, har i bittelitt salt og ev. gressløk. Nam nam.
klumpen og gullet Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg visper et par tre egg sammen med litt salt og pepper, og steker det på svak varme i meierismør. Når røren er nesten stivnet, rører jeg inn litt fløte, og trekker pannen til siden. Da får man en fantastisk kremet konsistens! =)
lillesnupp Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 I følge min bestemor skal man ikke bruke melk, men helst fløte (det blir best!), hvis man ikke har det må man bruke vann.. 2 eller 3 ss per egg Litt salt, og så gressløk da! Lurt å ha et glass med ferdig oppklippet i fryseren i fra sommeren.. Og så regner jeg ca 1 1/2 egg per pers.
Svartengel, 3 år og spira satt Skrevet 15. oktober 2007 #11 Skrevet 15. oktober 2007 Husk og beveg røra rundt i panna masse sånn at den ik blir tørr. Tips jeg fikk av læreren min når jeg gikk hotell & restaurant gk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå