Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Har akkurat kommet fra jordmor og hun undersøkte meg om jeg var moden og om jeg hadde åpning.. Hadde 1 cm åpning, men hun greide ikke å kjenne om mormunnen var flatet ut.. Hun kjente hodet til babyen, men det var heller ikke festet.. Når jeg kom hjem nå og skulle på do, så var det blod på papiret når jeg tørket meg, er det normalt? Er i uke 40,5... å veldig lei..
Lille Bo Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Hei! Høres jo lovende ut med litt åpning da! Ang blod på papiret vil jeg tro at dette ikke er uvanlig ifm at jordmora undersøkte deg. Skal ikke så mye grafsing til der inne for å føre til litt blødning. Ellers så kommer det vel ofte litt blod i forkant eller ifm rier... Så hvem vet? Men dersom du er redd så ville jeg ringt føden og spurt. Lykke til! Håper du kommer i gang snart!!
petrus Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Det var ikke meningen å være anonym, kom tilfeldig borti knappen å dermed....vips... hihi... Neida er ikke så bekymret, men bare lurte... har litt murringer i ryggen og underlivet da, men ikke at de er vonde eller noe...
petrus Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Dytter denne litt jeg... Har ikke blødd noe mere nå, men kjenner jeg har mere vondt i rygg, sete som stråler ned i føttene.. Vondt å gå.... Noen som har det slik etter undersøkelse?
Tulletutta Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Det kan da ikkje være beg til rier da? har ikkje fødd selv så eg har ingen erfariner med dette. Leste ein plass at rier gjorde vont i føttene(lårene),magen eller ryggen noen har vont alle plassene andre berre ein. Lykke til krysse fingrene for ein beg fødsel for deg.
Athina' Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Min gynekolog sa at det var bare no forbanna tull at noen jm sa at folk hadde åpning før mormunnen var flatet ut. Den SKAL være det før man klasifiseres som åpen. Han ristet på hodet og var veldig oppgitt over dette. Vet ikke helt hvorfor han sa det til meg for jeg var inne til kontroll for måling av livmortapp etter konisering, men det er greit å være opplyst om det da hehe Ikke at dette har noe med innlegget å gjøre,. bare kom på det når jeg så at du hadde åpning men ikke utflatet mormunn :-)
Athina' Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 At jm ikke klarte å kjenne det mente jeg.... :-)
petrus Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Dette er ei jordmor som ikke jobbet på føden eller noe.. jeg bor på ei øy uten faslandsforbindelse så så mye fødselserfaring har hun vel ikke.. I papirene mine står det sjededelen sentrert... hva det enn betyr????
ruffen Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 Tøyde jordmora noe da hun kjente etter opning? Det ble nemlig gjort på meg da jeg var 40+3 sist og etter det blødde jeg litt og murringene begynte. Dette var en tirsdag og onsdag kveld bar det inn til føden, så det kan absolutt være at noe er på gang. ) Jeg hadde 2-3 cm åpning hos jordmor, og hun sa at jeg nok kom til å blø litt etterpå, men at dette ikke gjorde noe. Lykke til!
petrus Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Vet ikke om hun tøyde så mye, det gikk hvertfall veldig fort så var hun ferdig... har stortsett vært våken i hele natt, først på natta pga kynnere/rier.. å etter det pga at jeg lå egentlig bare å ventet på at det skulle starte opp igjen, men det gjorde det ikke:( Men har fortsatt masse murringer i ryggen og smerte ilninger nedover føttene.. Krysser fingrer for at det skjer noe i kveld/natt da..... Er 40,6 i dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå