Gå til innhold

Hvor gammelt var babyen din da h*n.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. krabbet?

2. reiste seg?

3. satt seg opp selv?

4. gikk?

Jeg lurer på om min er litt vel treig. 7 mnd og det eneste h*n gjør der å rulle seg rundt omkring på gulvet og spenner seg bakover. Ingen tendenser til krabbing, sitte selv eller reise seg.

Synes alle her inne er så tidlige, eller er det bare de som har barn som er tidlig ute som skriver om det her, og at det derfor virker slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. Min er åtte måneder og han har akkurat nå begynt å innta krabbestilling, men har ikke tørt helt å prøve enda.. kanskje like greit, da han var 7 mnd klarte han og komme seg litt framover men mest tilbake. syns din høres helt normal ut, det er forresten ikke noe som er "normalt" for hvert barn er forskjellige. nyt det så lenge du kan at han ikke er overalt trust me det kommer han fortnok til å gjøre.. datteren min gikk da hun var nesten 10 mnd og det var utrolig slitsomt..

Skrevet

Eldstemann:

1. 10,5 mnd (på alle fire, ålte når han var 9 mnd)

2. 11 mnd

3. 9 mnd

4. 13 mnd

Mellomste:

1. 7 mnd (på alle fire, ålte fra 4 mnd)

2. 7 mnd

3. 7 mnd (han gjorde alle disse tingene med 1-2 dagers mellomrom)

4. 10 mnd

Mini på 4 mnd har naturlig nok ikke gjort noe av dette enda :-)

Skrevet

1. krabbet - 7 mnd

2. reiste seg - 7 mnd

3. satt seg opp selv - 6 mnd

4. gikk - Hun er 8 mnd nå - håper det blir en god stund til hun begynner å gå... :-)

Skrevet

Milla er bare 11 uker enda, så hun har selvsagt ikke begynt med noe av dette;o)

Storebror var rundt 8 mnd da han fant ut av krabbingen - før det var han opp på tærne og hendene med rumpa i været (det så ut som om han tok armhevinger, hi hi) og styre på sånn en god stund.

Han var vel rundt 9 mnd da han reise seg opp første gang.

Husker faktisk ikke når han satt seg opp selv...

Han gikk skikkelig da han var 14 mnd, før det hadde han tatt et part skritt, men ikke gått "skikkelig". ( han gikk langs ting fra han var ca 10 mnd).

Skrevet

Ikke treig i det hele tatt:-)

virker som de fleste som skriver her har unger som er tidlig ute ja...

Sønnen min var som din, når han var 7 mnd var det eneste han gjorde å rulle fra rygg til mage og motsatt. Synes å huske at han begynte såvidt å stå i krabbestilling litt over 7 mnd gammel. Han var nærmere 9 mnd før han begynte krabbe, sette seg opp og deretter reise seg opp. Dette skjedde på kort tid ettre han begynte å krabbe...Han var vel ganske gjennomsnittlig, men likevel før alle de andre i barselgruppa.Han slapp seg ikke før han var 13 mnd.

Denne gangen har vi fått ei lita pie, som er tidligere enn gjenomsnittet.

Hun er 8 1/2 mnd , har gått mellom møblene den siste måneden,var 7 mnd når hun begynte å krabbe og etter det har det skjedd mye.Trodde faktisk ikke hun kom til å bli så tidlig, rullet ikke rygg til mage før hun var godt over 5 mnd.Men her inne føler jeg faktisk hun er sent ute, litt merkelig egentlig siden jeg ikke vet om så mange som er så tidlig( 1 kanskje!) blandt de jeg kjenner her, og som er på barselgruppe.

Skrevet

1. krabbet? - 6 mnd + 1 uke krabbet over hele stuegulvet

2. reiste seg? - 6 mnd + 1 uke

3. satt seg opp selv? - 5 mnd + 3 uker

4. gikk? - ikke ennå. Går langs møbler og slipper seg litt (7 mnd + 1 uke)

De andre barna i barselgruppa er omtrent som barnet ditt motorisk. De som har tidlige barn er nok overrepresentert på å svare her inne. Propellen er tidlig, men noen er enda tidligere. Vet om barn som har løpt når de har vært 9 mnd!

Her er det forresten meget travle dager!

Skrevet

Sønnen min er knappe 7 mnd, og gjør ingen av tingene. Tror ikke det er noe sent, mente å lese at det er normalt å krabbe rundt 8-9 mnd, men det er jo ikke alle som krabber heller.

Knotten min er oppe på alle fire og gynger. Det har han vært i 4 uker nå.. Trodde liksom han skulle ha klart det for lengst, men skjønner ikke dette med å flytte armene:) Han er mye frustrert, håper han får til å krabbe snart...

Skrevet

Slik føler jeg også. Min eldste var nok litt tregere enn snittet, men ikke så mye tregere enn de andre babyene jeg kjente, men i forhold til dem her inne følte jeg jo at han var sinnsykt treg. Så kom mellomste som rullet når han var 3 mnd, ålte når han var 4 mnd og 7 mnd når han reiste seg, satte seg opp og krabbet og 10 mnd når han gikk og ALLE i RL fortalte meg at han var jo bare helt utrolig tidelig ute, HS var helt over seg og sa dette var ikke så ofte hun så osv, men nok en gang, her inne følte jeg at han bare var helt gjennomsnittelig, knapt det. Er nok noe med at de som har tidlige babyer svarer mest på slike "når kunne babyen din..." tråder, så jeg prøver å passe på å alltid ta med begge/alle ungene mine for å vise at det er store variasjoner, også mellom søsken :-)

Skrevet

Jenta mi er straks 12 måneder og har ikke gjordt noen av delene enda :)) Ikke fått en eneste tann heller :))

Skrevet

Takk for svar. Har vel egentlig tenkt, som flere her inne sier, at jeg må nyte det mens han ennå er en rolig krabat som liker å sitte på fanget til mamma og kose, regner med det ikke blir like mye av det når han kan krabbe/gå :-) Bare greit å få bekrefta at han ikke er alene.

Skrevet

Eldste:

1. krabbet? - underkant av 7 mnd

2. reiste seg?- akkurat blitt 6 mnd

3. satt seg opp selv?- ca 8 mnd

4. gikk? - 10 mnd

Yngste:

1. krabbet? - Krabber ikke enda,er snart 8 mnd

2. reiste seg? - 6,5 mnd

3. satt seg opp selv? - setter seg ikke opp enda

4. gikk? - Heldigvis ikke enda...

Det er jo veldig individuelt når de begynner med tingene. Og mens noen begynner tidlig, og gjerne holder på med hvert "trinn" lenger, tar noen alle trinnen i racerfart, så de som ikke er like tidlig ute, trenger overhodet ikke bli senere ute når det kommer til stykket. Hvis du skjønte hva jeg mente...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...