Gå til innhold

Kan jeg gi 250 mg Paracet til 11,5 kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg gi 250 mg Paracet stikkpiller til jenta mi på snart 18 mnd? Hun veier ca 11,5 kg, og i pakningsvedlegget står det 125 mg opptil 1 1/2 år og 12 kg, men hun ligger jo akkurat i grenseland. Paracet har virket bra før, men virker ikke så bra nå. Derfor lurte jeg på å øke styrken fra 125 til 225 mg? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen fare, hun er så nære i vekt at du bare kan gi :-)

Skrevet

Dan halvkiloen utgjør ingen stor forskjell:) Jeg ville gitt det, særlig siden de mindre ikke virker på bra mer:)

Skrevet

Jeg hadde nok gitt det ja. Evt kan du jo skjære av en fjerdedel av den, men husk da å skjær på langs.:o)

Skrevet

Takk for svar :) Var det jeg tenkte også. Bedre å gi skikkelig styrke med en gang enn å måtte gi etter 3-4 timer igjen! Hun hadde nemlig 39,3 i feber 4 timer etter en stikkpille. Og de har virket 5-6 timer før.

Skrevet

Det går bra. Du får prøve neste gang det er behov for paracet for å se om hun blir bedre da.

Skrevet

ikke noe problem..

vi har for noen dager siden, snakka med legevakta, sånn for sikkerhetsskyld. lucas er 14 mnd(snart 15)han veier 13 kg, men er ikke "gammel" nok da, til de på 250.

men hun anbefalte det, selv om han var bare 14 mnd.

vi var og usikre, skal vi følge vekt eller alder, og der sa de vekt...sånn ca vekt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...