Gå til innhold

Kan noen svare meg på dette med turgåing...

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å få fortgang på ting???

Har termin idag, og er riiiiimelig lei!!:)

Men det jeg lurer på da, er hvorfor det skal hjelpe å gå tur???

Noen som har gjort dette, og sett faktiske virkninger av det??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del får jeg en masse kynnere av å gå litt lengere enn bare rundt huset. Så når det nærmer seg termin er det ut på tur :o) Kanskje de går over i rier.

Skrevet

jeg går daglige turer hver dag og da blir kynnerene mine kraftigere og jeg har enda 4 uker igjen så jeg vil fortsette og gå turer til terminen min og etter vis jeg må=)

håper det funker da=)

Skrevet

Gikk en lang tur dagen før jeg gikk i fødsel. Hadde masse kynnere, og om natten startet riene. Slimproppen gikk om morgenen.

Skrevet

Ja! Jeg gikk tur en kveld 5 dager før termin. Gikk ganske fort i nedoverbakke. 6 timer senere gikk vannet! Nå er det ikke umulig at det var en tilfeldighet da!:-) Men verdt å prøve! Spiste også masse grøt med masse kanel før jeg gikk tur (tung mat og mye kanel skal visst hjelpe!)

Skrevet

Tur er uansett bra, men tror det hjelper mest på selvfølelsen din, desverre.

Skrevet

Jeg går ca 4-5 km hver dag for å holde formen. Jordmor anbefalte dette ihvertfall siden jeg ikke har noen spesielle plager før fødselen.

Har ikke fått utslag på dette enda.... En dag jeg IKKE gikk tur så fikk jeg vonde kynnere hele natta, så er usikker på om det egentlig har sammenheng.

Men vi fortsetter med tur uansett for det er bra å holde seg i form til fødsel. Så trå til jenter:) STÅ PÅ!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jordmor på føden sa til meg at dette var bare tull. Man skal hvile, ikke stresse.. tyngdekraften kommer ikke inn i bildet før seinerere i fødselen, i begynnelsen kan den faktisk virke mot sin hensikt.

Det beste man gjorde var å ta seg et varmt bad eller varm dusj og så legge seg ned og kvile. Jeg som har gått masse på tur og herjet, har de siste to dagene tatt med bad og kvilt. og nå har jeg masse rier, modningsrier og det ser ut til at det hjalp for meg da. Jeg er over en uke på overtid. Jordmor sa at fødselen er hormonelt betinget, så det er ro og fred som kan få fart på ting, og man trenger den hvilen man kan få før man skal føde. Dette var en jordmor som jobber på føden, og som hadde jobbet på føden i 38 år... så jeg velger å tro at hun har litt peiling..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...