ejiec++ Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg elsker fiskekaker, fiskeboller og fiskepudding, men siden min kjære ikke liker dette så lager jeg aldri det til middag. Han er derimot glad i tunfisk - som jeg ikke liker... Vet at man kan bruke tunfisk i salat, men kan man lage varmrett med tunfisk? Det kan man sikkert, men jeg trenger oppskrifter - slik at jeg igjen kan spise fiskeboller til middag :-)
Espoir Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Tunfiskkaker med ris og wokgrønnsaker Ingredienser Porsjoner: 4 3 dl jasminris 2 bokser (à 200 g) tunfisk i vann 1 egg 1 ss potetmel 1 ts salt 1-2 ts sambal oelek 1 bunt vårløk eller 1 liten purreløk 1 ss olje 1 pose (500 g) dypfryste wo-grønnsaker brød til servering søt chilisaus til servering Tilberedningstid: Over 20 min Vanskelighetsgrad: Middels Slik gjør du Kok risen i lettsaltet vann ifølge pakkens anvisning. La tunfisken renne av. Bland tunfisk med egg, potetmel, salt og gjerne sambal oelek. Skyll og finstrimle vårløken eller purren. Bland løk i tunfisken. Lag små kaker direkte i stekepannen og stek i olje i ca. 3 min. per side. Wokk grønnsakene ifølge pakkens anvisning. Server tunfiskkakene med ris, wokgrønnsaker, brød og gjerne litt søt chilisaus. For alle: Utelat egget og erstatt
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Vi lager tunfisklasagne. Kan lages med både hvitsaus og tomatsaus. Har desverre ikke oppskriften her. Men går jo å søke litt på nett etter oppskrifter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå