Gå til innhold

Ang. reformendring i vidregående skole...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på dette?

Jeg har planer om å begynne skole nå over nyttår, har planer om å ta 2 år med studier. Men, når jeg er ferdig med ett år så blir det tar Reform 94 slutt, så siste sjangs for å bli ferdi med reformen er høsten 09. Det jeg da lurer på om jeg får gjort ferdig det siste året jeg trenger... Altså om det går an å kombinere reformer? Når jeg tar vk1 neste år nå, så er det reform 94. Men jeg må vite først om vk2 består innen jeg begynner på det.. Hvor kan jeg evt. finne ut slikt?

Må nesten finne ut dette før jeg starter på vk1 så jeg ikke kaster bort ett år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du vil nok havne på kunnskapsløftet vis du ikke går på reform 94 skole nå...(enten det eller L97...) og da trenger du ikke å bekymre deg om det men du kan jo gjøre det enkelt å kontakte rådgiver på den skolen du ønsker å gå på;)

Skrevet

det er fra dette skoleåret av ikke lengre noe VKI. De siste på VK er VKII(VK2) som går ut som russ dette året her. Hvis du skal begynne på samme året som VKI heter det vg2.

Første året heter vg1, andre vg2 og tredje vg3.

Russ 08 er de siste på den gamle reformen...Hvordan du skal løse det jeg ikke... Jeg tror du må forhøre deg litt...

Det har blitt mye tull med den nye reformen...

Skrevet

du kan nok forhhøre deg på en lokal videregående... Vet jo ikke hvor du bor, men tror det er der du burde hendvende deg.. Lykke til

Skrevet

Du trenger ikke bekymre deg for du kommer ikke i klem mellom to reformer. Reformen startet jo på Grunnkurs, som nå heter VG1, det var i fjor. Da hadde vi VG1 som var tidligere Grunnkurs (1.klasse) og VK1 som var som før (2.klasse). I år er reformen et skritt videre og de som gikk på VG1 i fjor, går på VG2 i år.

Du ville uansett ikke risikert å komme i klem da du ville fulgt løpet ut i den reformen du startet skolegangen i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...