Gå til innhold

Barnehage

Sanasol har 2 herlige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de av oss som søkte om barnehageplass etter fristen for hovedopptaket, noen som vet når vi kan forvente svar?

Jeg sendte mail til bydelen, men fikk til svar at det var vanskelig å svare på (god dag mann økseskaft), og jeg skjønner jo det men...hadde vært greit å vite om det er vanlig at mange slutter midt i året, eller hvor i køen vi står i det minste.

Noen som har fått noe indikasjon på gangen i dette og når man kan forvente å få vite noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også fælt på...for om vi ikke får plass så må jeg jo søke om utvidet permisjon...

Er det ikke et telefonnummer man kan ringe for å høre hvor man står i køen?

Og man er vel avhengig av at noen slutter midt i året for at vi skal få plass?

Uansett smart å søke så tidlig som mulig....de begynner jo å trekke etter ansiennitet neste år :-) Jeg søkte med en gang jeg hadde personnummeret til Camilla

Skrevet

Jeg har også ringt for å spørre om dette. Men ble jo så irritert. Så jeg fikk mannen min til å ringe ( han er jo tross alt jurist...) Jeg følte at jeg var det dummeste menneske på denne jord, som ikke visste noen ting.

Det de svarte oss ( vi har søkt plass fra 10 mars)

Vi får svar i posten jan/feb

De kan ikke si noe hvor i køen vi står, umulig å si om vi får plass for de vet ikke hvor mange som slutter..... De sa at vi har ansinietet fra den dagen vi søkte ( som var natt til skjærtorsdag for vår del) og det skal telle.

Her i bydelen bygges det mye barnehager, så jeg hadde et håp om å få vite hvor mange plasser de har, men det kunne de heller fortelle. Tror jeg blir sprø av dette systemet....

Skrevet

Damen svarte at noen må slutte for at vi skal få plass, så det stemmer jo det. Jeg sjekker jobben også jeg, men der har jeg ikke fått bekreftet at jeg har søkt engang. Der søkte jeg faktisk i tide, men dog. Merkelig at det skal være så vanskelig å få noe info, det er jo ganske viktig for oss.

Skrevet

Huff, ja dette er en skikkelig jungel! Jeg har også sendt mail for å spørre om hva vi kan forvente og her er svaret jeg fikk:

"mulig å svare på dette. Vi vet ikke om det er ledige plasser i april 2008 - da må noen slutte. Ansienniteten følger dere."

Javel, så da vet vi ingenting før i siste liten..litt vanskelig å planlegge for oss som skal begynne å jobbe snart...

Hvordan går den med denne ideen vi hadde en gang om å lage egen barnehage? Noen frivillige eller?

Skrevet

hehe, mangler en U i svaret der ser jeg:

"Umulig å svare på dette. Vi vet ikke om det er ledige plasser i april 2008 - da må noen slutte. Ansienniteten følger dere."

skal det være

Skrevet

Ja, det er ikke enkelt dette... Det er vanskelig å få noe klart svar, men samtidig er det jo ikke rart at de ikke vet om det er noen ledige plasser når vi trenger. Det er jo ingen som sier opp plassen så lenge før de evt skal flytte el.l. Men jeg vil anbefale å ringe i stedet for å maile. Jeg fikk i hvert fall en del gode svar, bl.a. om hvordan barnehagedekningen var i denne delen av bydelen osv. Jeg ble beroliget, men vi skal jo ikke ha plass før i august neste år.

Du ringer bare 02180 (sentralbordet til Oslo kommune) og ber om å bli satt over til den som styrer med barnehageplasser i din bydel.

Skrevet

Hm, jeg ringte de for en liten stund siden for å høre og fikk beskjed om at det skulle komme tre nye barnehager i bydelen så de anbefalte meg å sende inn en ny søknad. Det skulle visst være loddtrekning om plassene så ansiennitet spilte ingen rolle (?!).

Trekningen for den ene barnehagen har vært så nå krysser jeg fingre og tær på en av de to siste. Skulle få vite i slutten av oktober så jeg henger vel på telefonen til de i slutten av denne uka:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...