Tussi og Maja Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Dere som har gått på Cerazette: Jeg begynte på det av flere årsaker, men også på grunn av at legen fortalte at det ikke var nødvendig å ta den til samme tidspunkt hver dag. Jeg tar den på kvelden når jeg skal legge meg, og det kan jo variere hva klokken har blitt. Men da jeg skulle hente ut ny "dose" på apoteket, sa hun damen der at det var viktig å ta den til samme tid. Hva fikk dere beskjed om? Videre har jeg fått tilbake mensen nå. Blødde litt noen dager da jeg begynte på første brettet, men har ikke hatt mensen siden. Nå derimot, har jeg hatt mensen i to uker!! Det er utrolig lite som kommer, men det er jo så kjipt å aldri bli ferdig!! Har dere fått tilbake mensen, og i så fall tok det så laaaang tid? Håper det ikke ble alt for mye mer info enn dere strengt tatt ønsker å vite:-) Men noen må jeg jo spørre..
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har hørt at man har maks 12 timers slingringsmonn på den. Skal være som med vanlige p-piller selv om det faktisk er en minipille. Det er det jeg har hørt iallefall. Med andre minipiller så er det jo superviktig å ta den til samme tid hver dag....men cerazette er visst litt annerledes :-) Så om du har et par tre timers forskjell på noen dager tror jeg neppe er noe problem :-) Jeg gikk på dem før jeg ble gravid med Camilla også, og jeg ble ikke gravid selv om det noen ganger hendte at jeg glemte pillen en dag. Men ble gravid med en gang jeg sluttet på dem :-)
Endelig ny spire i magen Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Hei jeg bruker Cerazette. Jeg tar pillen om morgenen, og det varierer jo når den er. Legen min sa også at jeg ikke trengte å ta pillen til samme tid hver dag.... ( jeg kunne aldri hatt noe jeg måtte tatt på samme tid hver dag) Ingen på apoteket har sagt noe til meg. Kan tenkes de tror det er "minipillen". Jeg har lest at de skal ha en margin på 12 timer et sted. I felleskatalogen står det: Dersom mer enn 36 timer har gått siden siste tablett ble tatt, må annen prevensjon anvendes i tillegg de neste 7 dagene. Så jeg fortsetter å ta de på morgenen jeg. Når det gjelder bløding, så fikk jeg også en i begynnelsen. De siste 14 dagene har jeg hatt noe lignende som du. (ikke mye blødning,men nok til at du må med bind eller truseinnlegg) det ser ut som det har gitt seg nå,men ikke helt sikker. Jeg begynte med pillene ca 7 uker etter fødsel tenker jeg. Vet ikke om du ble noe klokere.....
Lille Sniff Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg fikk beskjed av legen min om at Cerazette ikke må tas til samme tid, men innenfor 12 timer, det er bare Cerazette av minipillene dette går ann med, de andre må tas til samme tid.
Bellen^2 Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Hei på deg:) Jeg begynte på Cerazette rett etter 6 ukers kontrollen, hadde noen blødninger de første ukene, etter det ingenting (er jo nå ca 8 mnd siden). Jeg tar den om morgenen, men definitivt ikke til samme tid! Jeg husker ikke hva legen sa, var vel litt i ammetåka, og de har aldri nevnt noe om at jeg må ta den til samme tid når jeg har hentet den ut på apoteket. Min resept har gått ut og jeg begynner snart på de siste tre brettene. Når de er ferdige regner jeg med at ammingen er over også så jeg kan gå tilbake til min vanlige p-pille:)
Tussi og Maja Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2007 Takk for gode svar alle sammen! Godt å høre at det ikke var jeg som hadde misforstått de greiene om at det var litt fleksibelt ift når man skal ta de. Jeg kunne aldri klart å ta det tilk akkurat samme tid hver dag, så jeg tenkte at jeg kanskje måtte bytte til noe annet. Men nå skjønner jeg jo at den apotekeren ikke var helt oppdatert.. Det er nok noe av det samme vi har Endelig spire... Får bare smøre meg med tålmodighet da. Har jo ikke hatt mensen på snart et og et halvt år, så jeg skal vel ikke klage:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå