1881 Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Syns jeg handler inn masse fine flotte julegaver, vil jo gjerne gi noe som mottakeren setter pris på, men tilbake får jeg stort sett bare ting jeg ikke liker eller har bruk for, er ikke kravstor, i fjor nevnte jeg for en venninne en pose f.eks julete, jeg fikk en stor grusom lykt for og ha telys i, den endte forøvrig opp på fretex da jeg har mer enn nok av julepynt! Er sikker på at den lykten koster minst like mye som en pakke med julete, men hun syns kanskje presangen så snål ut om hun bare ga en pakke te? Heller noe jeg kan benytte meg av enn noe som ender på fretex sier jeg bare. Er stort sett ferdig med julegavene, noen småting jeg skal sy på maskin, og til ungene mine.
jordbærsjokolade Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg syntes liksom ikke at man kan bestemme selv hva man skal få i gave jeg da. Kanskje venninnen din likte lykten og trodde at du også ville like den? Kan jo hende at dine gaver ikke faller i smak heller(ikke for å være frekk altså). Vær heller glad for at du har henne som venninne og lat som om du blir glad for gaven hun gir deg uansett. Julen handle jo tross alt ikke bare om gavene:)
Espoir Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Det kan jo godt hende at de som gir deg gaver også synes at de selv gir fine gaver og legger mye i dem. Og at du bare gir dem ting de ikke trenger eller liker?
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg blir gla uansett hva jeg får i gave, jeg. Om det er noe jeg ønsker meg, eller ikke. Men nå har jeg en venninne som kjøper det jeg ønsker meg, så lenge det ligger på en 200 kr. Og jeg gjør det samme til henne.
Monajenten Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Hvorfor i alle dager sendte du den til Fretex, du kunne jo bare ha byttet den? Skjønner ikke helt det der, hvert år er det noen som klager på gavene, men gidder ikke bytte dem. Er dere sånne som blir fornærmet om noen ikke liker det dere kjøper, og sur om de bytter det? Hadde du vært min venninne og jeg hadde bommet kraftig på gaven, hadde jeg satt mye større pris på at du byttet det inn i noe du likte, istedenfor at den støvet bort eller ble gitt videre. Forstår meg ikke helt på de som blir sur når noen bytter gavene. Er ikke sikkert du blir det altså, men bare fikk det inntrykket siden du ga vekk lykten istedenfor å bytte den.
Bratsj Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Monajenten: av og til er det heeelt umulig å finne ut av hvor noe er kjøpt, og hva gjør man da ? Dessuten kan det bli rimelig vanskelig å få byttet julepynt etter jul, da vil jo ikke butikkene ha det inn igjen.
Bratsj Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg blir så oppgitt over folk som insisterer på å gi gaver, selv om jeg sier vi ikke skal ha, jeg. Vi får så mye unyttig hvert år, og det er jo ikke alt som kan byttes - og da sitter man der med ting man hverken liker eller har bruk for, som giveren har betalt penger for, det føles så kjipt. Har flere år på rad forslått for søsken og venner at vi kutter ut presangene oss voksne imellom, og heller gir til barna - det begynner å bli enormt mye unger omkring, så det blir pakker nok å holde styr (og økonomi) på - men de vil ikke ! Hvert år får vi likevel gaver fra disse - masse ting vi ikke trenger. DET er sløseri det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå