*1+1=2 små* Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg føler meg så teit, er førstegangs og er jo alltids noe man lurer på...men jeg føler ALDRI at jeg har god nok grunn til å ringe føden for å høre hva som er galt eller hva jeg skal gjøre. Noen flere som kvier seg for å ringe? Vet jo det egentlig er teit, men føler meg så dum hvis jeg ringer til de bare fordi jeg er litt svimmel eller det er vondt øverst i magen i noen timer....:S Hvor mye skal til for at dere ringer føden?(eller JM) Og kan noen snakke litt fornuft i meg? Hadde jo tatt livet av meg om jeg hadde vært for "stolt" til å ringe men så er det noe galt med den lille..
*1+1=2 små* Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 15. oktober 2007 ingen? vel da er jeg vel paranoid jeg da:(
Moder'n-2 Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Tull! Du er ikke paranoid. Vi gravide er EKSTREMT sårbare! Vi går tross alt rundt med et liv i magen vår som vi har 100% ansvaret for. Klart du skal ringe og sjekke hvis du føler noe er galt. Det aller beste for babyen din er at du er rolig, fornøyd og glad. Er du nervøs og usikker, så er det beste for babyen at du finner ut om du har noen grunn til å være det. Føden er der for OSS. Klart du skal ringe dem og sjekke om du har noen grunn til å være nervøs. Lykke til!
*1+1=2 små* Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2007 men jeg føler aldri at jeg virkelig har en god nok grunn til å ringe..... har ganske høy smerteterskel og føler lissom at så lenge ikke vannet har gått eller jeg ikke klarer å snakke av smerte så trenge rjeg ikke ringe de... er jo maange uker til fødsel også!
Belle&Mini Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Hihi,du er nok ikke det Jeg har ringt dit et par ganger,selv om jeg ikke hadde trengt for alt sto bra til mente di. Men jeg tenker som så at, tenk hvis det er noe galt så gidder jeg ikke ringe fordi jeg er redd for å ringe....Da er det bedre å ringe en gang for mye enn en for lite ) Har jo aldri hatt barn i magen før, så klart det er mye man lurer på )
Moder'n-2 Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Det må da være bedre å ringe ti ganger for mye, enn én gang for lite. Dessuten får føden garantert såpass mange spørsmål fra nervøse gravide at ditt/dine spørsmål forsvinner i mengden.
Lille Bo Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Du er nok ikke alene om denne følelsen. Men må slutte meg til de andre her og si at så lenge du er bekymret for noe så er det grunn nok til å ringe og spørre. Jeg og samboeren min har ringt de gangene vi har følt behovet for det. Enkelte ganger har jeg vært så ute av meg at han har måttet ringe å spørre. Ganske morro i etterkant å tenke tilbake på samboeren som spør jordmora om slimpropp og diverse andre ting........ Men jeg syns ofte det er mer ubehagelig å reise opp til føden etter en slik samtale og så har de egentlig ikke tid til deg. Føles på en måte som om du okkuperer tid som andre skulle hatt. Men det er jo egentlig idiotisk å tenke sånn. Dersom de sier per telefon at du skal komme innom å få sjekket det du er bekymret for så har man jo grunn til å være der. Så min konklusjon må være at vi ikke bør tenke at ting ikke er viktig nok til å ringe....
J, J og meg:) Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg var også veldig redd for å ringe. Da jeg endelig ringte fikk jeg beskjed om å komme. Bilturen tok 15 min. Hadde ikke vært på sykehuset en halv time engang før lillegutt var født.....
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg! Jeg føler meg hysterisk og kvier meg for å kontakte de. Har 3 dager til termin, og den siste mnd har jeg hatt spørsmål..men aldri ringt. ..vet ikke hvorfor, men jeg også kjenner på en høy terskel....
*1+1=2 små* Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. oktober 2007 nå har jeg 5 uker til termin, så tror ikke at nurket plutelig kommer! Men vi har godt over 30 min. til føden, så jeg bør jo faktisk ringe ganske tidlig om noe er rart! har nå flere ganger slitt med at at jeg er svimmel og er rett og slett uggen i kroppen! Men så kjenner jeg jo liv, så føler det blir så teit å ringe fordi jeg erlitt svimmel:P godt å vite at flere ikke er heelt konfortable med å ringe, jeg har derimot INGEN problemer med å si til alle andre at de MÅ ringe hvis de er usikre....mine råd gjelder for alle andre enn meg:P Skal uansett snakke med JM i dag pga ny konroll time hos henne, så da får jeg høre hva hun mener om atjeg fortsatt sliter med å bli svimmel og har noe press både opp og ned i magen! Ukjent fo rmeg alt sammen! Takk for svar jenter:)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #11 Skrevet 15. oktober 2007 Hvordan er blodtrykket ditt? Blodsukker? Kan ha en velldig naturlig grunn, at duer svimmel..
*1+1=2 små* Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 15. oktober 2007 når jeg var hos jordmor var blodtrykket plutselig nede på 99/55, og har nå både på lørdag og i dag merket at jeg er litt ør.... Har drukket både vann og noe litt søtt for å få opp blodsukkeret hvis det er tilfellet, men er fortsatt lit ør! jeg vet jo at lavt blodtrykk ikke er farlig, derfor jeg ikke ringer til føden heller:P
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 15. oktober 2007 #13 Skrevet 15. oktober 2007 Kan være blodtrykksfall/lavt blodtrykk ja. Kjenner til det der selv, skal høre med legen på onsdag. Uansett greit å få en vurdering på hvorfor man har det sånn, selv om det ikke er farlig! Skjønner forøvrig godt til hva du føler ang å ringe. Lå våken en natt her og hadde kjempevondt, og turte til slutt å ringe føden på morgenen, da JM var på ferie. De var kjempesnille og sa at det fantes ikke noe som het dumme spørsmål!! Ble så glad da de var så snille, at tårene kom! Og som det ble sagt her, det er sikkert så mange som ringer at det for det første er helt naturlig for dem, og at akkurat ditt spm glir inn i den store mengden!
*1+1=2 små* Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 15. oktober 2007 takk:) Snakket md JM angående svimmel og sliten i kroppen og hun sa at jeg bør prøve å få i meg litt mer vitaminer og jern, skal til henne neste uke igjen. Regner med at alt er ok, og tenker at hvis det er noe gæli så reagerer kroppen min annerledes enn om jeg bare er bekymra! Takk for svar jenter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå