Gå til innhold

Endelig livstegn fra barnefar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig i går kveld mottok jeg en mail fra bf etter at jeg har sendt mailer og sms'er i over 2 mnd. Han skrev: Beklager at jeg ikke har vært kontakt på lenge. Når det gjelder å kontakte mine foreldre vet de ingenting, så jeg setter pris på at du ikke kontakter dem før jeg vet at jeg er faren!"

Hva )#(¤!=%=!

Jeg har jo for flere månder siden skrevet at han bare må sende en test så skal jeg ta den!! For en forbanna tulling, altså!

Skal ringe nav igjen og høre hva jeg skal gjøre, men hva ville dere gjort? Nå har jeg jo ventet i 5 mnd, og han har enda ikke fått papirene fra nav. Han bor jo i England, men likevel. Prøver å finne ut av dette, men de strides litt på nav også, for de skjønner ikke hvor papirene har blitt utav.

Jeg bare skrev at når det gjaldt å kontakte hans foreldre ville jeg gjøre det som er rett for datteren min, og at han har hatt plenty av tid til å finne ut av ting!

Er egentlig utroolig rådvill. Skal jeg kanskje bare vente på svar fra nav, selv om det kan gå 5 mnd til eller skal jeg la ham sende meg en test?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har respektert fars ønske om å ikke si noe til familien hans..tror det kan gjøre ting lettere senere hvis han evnt skulle ønske kontakt med barnet..Men nå har det gått over et år her da..uten en lyd.Så han dukker nok ikke opp da.

Skrevet

Hm...hadde nok også prøvd å respektere farens ønske. Du kan jo gi han et ultimatum...om han ikke gjør noe innen 2 mnd, går du videre. Kanskje han får litt fart på seg da?

Skrevet

Akkurat det med foreldrene hans er greit, men jeg lurer mest på om jeg skal ta en privat engelsk dna test som han sender meg, eller om jeg skal vente på nav. Det kan jo ta veeeeldig lang tid!

Skrevet

Vil det koste deg noe? Hvorfor har du slik hastverk med å ta den dna testen? Jeg bare lurer, prøver ikke å være frekk eller noe.

Skrevet

Nå kjenner ikke jeg historien din, men i og med at dere skal ta en DNA test vil jeg anta det foreligger en viss tvil om farsskapet....Da er det vel riktig å vente med å informere hans foreldre til dere har fått bekreftet farsskapet. Det kommer jo frem av mld hans at han vil gjøre dette; "...så jeg setter pris på at du ikke kontakter dem før jeg vet at jeg er faren!" Det tyder jo på at han vil informere (eller la deg gjøre

det:-) dem når han får bekreftet at han er faren.

Men hvorfor tar det så lang tid å ta den testen? Dersom NAV har rotet bort papirene (det er jo ikke første gang at papirer kommer bort hos nav!) kan de vel sende nye papirer omgående. De må jo ha fortåelse for at dere ønsker dette unnagjort så snart som mulig. Mas på NAV for å få dem til å sende nye papirer du! Ring dem, eller enda bedre møt opp personlig og krev å få snakke med en saksbehandler...

Skrevet

En norsk dna-test vil koste ca 3000 kr, og grunnen til at jeg vil ha fortgang i det er for å på en måte komme litt videre. Så egentlig er det ikke noe som haster.

Det er han som er faren, men jeg regner med at han vil vite det for seg selv. Det var jo bare en one night stand og tilfeldigvis hadde jeg visst eggløsning akkurat da, og angrepillen virket ikke. Men for alt han vet kan jo jeg ha en ny en hver helg, men det har jeg jo ikke.... Så jeg skjønner jo at han vil være helt sikker.

Skrevet

Faren her skreiv ikke under på farskapspapira hos nav,og da blei det automatisk DNA test. Det gikk ikke mer enn 1 mnd fra barnet var født til vi tok testen. Rart at det har gått så lang tid da,men er vel noe med at han ikke bor her i landet.

Skrevet

Og vi betalte ingenting for dna testen.

Skrevet

Det koster ingenting hvis det går gjennom nav, men her har det tatt 5 mnd, og jeg blir jo gal! De fleste andre går det jo ikke mer enn et par mnd med syns jeg! Blir helt sliten av dette!

Skrevet

Syns du burde respektere ønsket hans inntil testsvaret foreligger. Her tok vi farsskapstest gjennom Nav og det tok 2 mnd. Faren nekta å skrive under helt plutselig. Husker det som en utrolig ekkel situasjon. Helt jævlig å gå å vente. Selvom jeg var sikker, melder deg seg alltid tanker som hva hvis osv.

Bf krøp til korset etter testen og ba tynt om å få se sønnen sin. Så det kan forandre seg ganske fort. Stå på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...