*Urolig* Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Ja,jeg er ikke motivert, jeg vet inni meg at jeg ikke vil jobbe i barnehage! Jeg går nå på førskolelærer, 1 året. Jeg har mest lyst til å bare slutte nå. Men snakket litt me folk i går og de råder meg til å gjør meg ferdi i 1 året. Men jeg er jo ikke motivert! Det er bare ett ork hele greiene! Men jeg er redd de har rett, og at jeg plutselig angrer meg og vil etterpå og da må jeg begynne helt på nytt igjen, istedenfor at jeg hadde hatt 1 år. Hva skal jeg gjør? Jeg kan jo nevne at viss jeg slutter nå, begynner jeg på administrajonssekretær i januar. Dette er noe jeg har hatt kjempelyst til alltid, men som jeg egentlig ikke har tørt å si til noen, fordi de fleste ikke syns dette av en eller annen grunn er en skikkelig utdannelse...
Helnøtt med spire:) Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Du avslutter nå! Du har jo planene kalre til januar:) Og du får ikke mye igjen for det om du er helt umotivert! Lykke til!
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Dersom du begynner på administrasjonssekretær allerede i januar, tror jeg at jeg hadde valgt å avslutte utdanningen. Har du mulighet til å jobbe litt i mellomtiden, kanskje få litt praksis innen det feltet? Skal du gå hele 1. året på førskolelærerutd kan du jo ikke begynne i januar, og hvordan gjør du det da? Men nå vet jeg ingenting om rettighet og plikter i forhold til slikt, mtp studielån, poenger o.l.
~sjiraff~ Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Hvis du skal begynne ¨på ny utdannelse i januar er det jo ikke noe poeng å fullføre dette 1. året. Men jeg hade tatt de eksamnene som er til jul slik at halvåret ikke er bortkastet. Deretter burde du heller begynne på den nye utdannelsen din.
*Urolig* Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2007 Nei viss jeg skal begynne på adm.sek. i januar så skal jeg selfølgelig ikke fullføre hele året. Men jeg tenker da å ta eksamen nå til jul, så begynne på det jeg heller vil. Men er det dumt? De jeg har snakket me får det til å virke dumt. Slik jeg tenker det er det ikke vits å fortsette på noe jeg ikke vil jobbe med. Jeg lager meg mye lån og hver dag går jeg til noe jeg ikke har lyst til. Jeg må bare lytte til meg selv for en gangs skyld... Å sånn som dere sa, viss jeg går hele året, kan jeg føle meg enda mer presset til å ta ett til... Takk, det hjalp å høre dette!
meg & to små vampyrer Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Hva slags studie er adm.sekretær egentlig?
*Urolig* Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2007 Det er en ett årig yrkesretta kontorfaglig utdanning. Jeg skal ta administasjons sekretær med fordypning i markedsføring. Kan hende jeg senere tar noe tillegg for å stille sterkere i jobb søkning. Som økonomi og administrasjon eller markedsføring. =)
~sjiraff~ Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg synes det er lurt å fullføre semesteret ja, slik at halvåret ikke er bortkastet og gir et hull i CV'n din. )
Mrs. Bouquet Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 Da hadde jeg sluttet med en gang, tatt livet med ro og evt. begynt på pensum til adm.sekretær utdannelsen. Hadde kun rådet deg til å fullført om det var det 3.året du hadde begynt på.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 HI: hvor tar du det? pris/studiepoeng?
*Urolig* Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg skal ta den utdannelsen på HI, Handelsinstituttet i Bergen. Det koster 31.000. Det inkluderer studietur til utlandet. Det er godkjent for lån og stipend hos lånekassen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå