Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Far har fått tilbud om å overta mine 29 uker permisjon med sin lønn pga jeg har en låsning i ryggen og fått erklæring fra lege om at jeg trenger hjelp til stell av den nyfødte. Men det negative er at ukene må taes i et strekk og det vil ikke samboer. Han sier at han ikke kan være borte fra jobben så lenge når han ikke kan dele opp perioden.Han er ikke sjef men er en liten bedrift... er skuffa forstår jo men han må jo forstå meg åsså=/ jeg har fått engangstønaden alt og hva skal jeg gjøre viss han ikke vil være hjemme da? og kan han bare ta de 6 ukene viss han vil? huff blir helt surrete.. har lyst å sette med ned å hylæ=((
Mamma'n til 2 Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Ta han med til jordmor (for å få større forståelse for situasjonen, ikke bare for din - men hvordan dette påvirker hele familien) og til trygdekontoret. Kanskje det går ann å ordne en løsning som passer alle parter - f.eks gradert uttak - der han jobber 1/2 dager pr uke, og dere betaler noen annen til å hjelpe dere de dagene han jobber. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 de på nav går ikke med på det visst han skal være hjemme i 29 uker for da er han jo hjemme for at jeg trenger hjelp... så da måtte han ta ut hele i et strekk...bare fedrekvoten han kan dele opp. Det som er så dumt hadde gått bra for meg åsså det men nav går ikke med på d...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå