Gemini7 Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg fødte på Ullevål sist gang, og var veldig fornøyd med det. Nå har jeg flyttet til en bydel som visstnok faller innen nedslagsområdet til AHUS, og jeg vet ikke helt hva jeg synes om det, for kjenner ikke til denne fødeavdelingen i det hele tatt. Synes og det er temmelig langt å kjøre i forhold til Ullevål. Noen som har født der og har pos el neg erfaringer? Vet AHUS skal bli Europas mest moderne sykehus men det nye sykehuset står vel ikke klar før neste høst? Har de forresten pasienthotell der? Det syntes jeg var herlig på Ullevål, få sitt egel lille rom i 'trygge' omgivelser, bare for meg, sambo og bebis,, Takk for svar!
yellowhåpefull Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Er snart 8 år siden jeg fødte der sist men har noen venninner som har vært der i det siste ( og jeg skal tilbake om noen uker igjen jeg å ). Føden er helt grei, litt slitt, men sånn er det jo ofte på "gamle" sykehus. Barsel var vistnok ganske bra bortsett fra at det, iallefall når mine venninner fødte, var kjempetrang der. Det var helt fult der så selv besøksstuene var i bruk som sengerom for barselkvinner. De fikk dermed beskjed om at det var best om de ventet med besøk til de kom hjem....( men dette kommer jo ann på hvor mange som skal føde samtidig da:-)...) Hun ene venninnen min syns dusj og do-fasilitetene var begredelige ( møkkete ). Desverre ikke barsel-hotell:-( Er det møkkete doer og dusjer der blir mitt opphold iallefall så kort som mulig..Jeg er sykt pysete når det gjelder deling av slike ting....og de i tillegg er "grisete".. Det nye åpner vell september / oktober neste år....1 år forsent for min del:-(
Gemini7 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2007 Ok, takk for svar:) Lykke til m nedkomsten- og fortell gjerne her inne etterpå hvordan du opplevde det denne gangen:)
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg fødte der i januar i år, syntes føden var helt topp, men barsel var tragisk, Trangt, fullt og slitsomt. Var der kun en dag. Skal føde der igjen januar neste år. Ville nok heller valgt ullevåll hvis du vil på pasient-hotell ol..
JonathanTheamamma Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg fødte der i april 2005, og var veldig fornøyd. Det er et gammelt sykehus, så det er jo slitt, men det var ikke møkkete og ekkelt da jeg var der (jeg er også ganske pysete når det gjelder møkkete bad og toaletter). Det var hyggelige pleiere og jordmødre, maten var som all annen sykehusmat, men det var noe fullt på rommene. Jeg synes det er trygt å vite at jeg skal tilbake dit.
Gemini7 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2007 Ok, takk! Noen fornøyde og noen ikke, ser jeg. Synes det er så kjipt at jeg evt må dele rom med andre etterpå, jeg gjorde det en natt på Ullevål og det syntes jeg var forferdelig... hadde ikke sovet på et par-tre døgn da hun ble født pga laaangvarige veer/åpningsfase, og det var jo ikke ørens lyd å få på det rommet hele natta.... Da var det himmelen å komme på pasienthotellet etterpå.. Legen har søkt Ullevål for meg, så får vi se hvor mange som har termin på de tider..
Edda Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har født på både Ullevål og Ahus. OK - så er pasienthotellet på Ullevål helt fantastisk. Men husk at med barn nummer to blir det litt annerledes, for far er (sannsynligvis) hjemme med barn nummer én. Så da kan det kanskje bli litt ensomt med pasienthotellet. Da opplevde jeg firemannsrommet på Ahus som mye mer sosialt og hyggelig, selv om nattesøvnen ble litt vel amputert. Desuten opplevde jeg føden på Ahus som MYE bedre enn på Ullevål. På Ullevål var jordmor knapt inne hos meg - først på slutten var hun tilstede hele tiden. På Ahus hadde jeg både pleier og jordmor inne hos meg hele tiden og de var fantastisk flinke og søte. Nå som jeg skulle ha nummer tre var jeg ikke i tvil - det måtte bli Ahus igjen!
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg fødte på AHUS i 2004. Føden var ikke super, men ok. Barsel var et mareritt, da man deler rom med mange, aldri får sove skikkelig og maten var elendig(men det gjelder kanskje over alt?). De ansatte på basel var flinke, men fikk inntrykk av at de ikke var like snille/flinke med de som sleit med amminga... Denne gangen vil jeg på Ullevål! Siden jeg har ei jenta fra før, så er det ekstra viktig å få sove ut skikkelig før jeg skal hjem igjen.
Mamma'n til Thias Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg hadde i utgangspunktet store motforestillinger mot AHUS... jeg ble innlagt for svangerskapsforgiftning - og ble startet. Har skrevet om det på hjemmesiden min: www.freewebs.com/niisa under Mathias Jeg var positivt overrasket. Maten...ja... sykehusmat. Men mye var godt. Barsel... jeg lå på 2 mannsrom, og måtte være der en stund pga prematurprinsen min men bortsett fra en pleier, må jeg si meg fornøyd. dusjene var litt slitne, men renholdet var ok. Tror det kommer litt ann på hvor mange som er på barsel samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå