~sjiraff~ Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Ensure blir i ordbøkene overatt til sikre eller garantere.. Men i denne sammenhenger forstår jeg det som at det betyr noe i duren, og finne behovet eller synliggjøre behovet. Dette er forøvrig tatt ut av en artikkel om organisasjonsutvikling. Noen som kan si meg hva som blir korrekt her? Kan ensure brukes om f.eks synliggjøring?
BettyBoob Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 hadde hjulpet med hele setningen for å se sammenhengen:)
~sjiraff~ Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2007 Det er hele setningen.. hehe.. Det er en deloverskrift i en artikkel. Dette avsnittet handler om at lederne må (i mitt hode) synliggjøre et behov i organisasjonen for at man skal få de ansatte med på og at de skal være positive til endringer i organisasjonen.
Dotten Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Googlet.... http://www.freetranslation.com/ Fikk opp "sikre behovet".
Dotten Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Lagret litt fort... Som du skriver, høres "synliggjøre behovet" mer riktig ut! Ville gått for det i hvert fall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå