Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har nå i ca 8 mnd hatt problemer med stiv nakke, begynte etter jeg sluttet å amme, ammet ca 8 mnd og mistenker jeg var ikke så snill med ryggen min da jeg ammet og sov lenge med datteren min i samme seng ( Sover enda ofte med vesla i sengen pga hun er ofte syk ) Men så fikk jeg da angst for akkurat 7 mnd siden og jeg fikk store smerter i nakken, legen mente jeg hadde spenningsnakke, og senere har jeg fått smerter nedover armen, ryggen og gått til både fysioterapaut og kiropraktor. Kiropraktor sa jeg hadde mye låsninger i ryggen, og nakken og det virket som jeg hadde belastningskade, jeg sliter med smerter hver dag og har ikke gått til behandlig på lenge. jeg får ofte sånn plutselig smerter opp nakken til hodet på siden. hvis jeg snur hodet brått osv eller løfter noe tungt.. vet ikke hva dette kan være men føles som på et punkt er det en muskelknute eller noe i nakken.. litt hysterisk her men jeg er såå lei av å ha vondt i nakken..
snupp & mamma Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 hei jeg har hatt spenningshodepine nå i snart 3 år, og er skikkelig lei.. har ikke likt som deg, men har også låsninger i ryggen, men spenner også kjevepartiet. heg har en tråd nedenfor hvor en dame anbefalte meg manuell terapaut, så det får jeg prøve tenker jeg!! nå fpr tiden kjenner jeg ikke så mye i nakken, men det va en stund der det var fryktelig vondt altså..anspent og smerter konstant.. nå er det mer i hodet.. lykke til, håper du finner en løsning på det!
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 jeg fikk beskjed fra legen også at jeg spenner kjevepartiet, altså biter sammen tennene hele tiden, klarer ikke å slutte med det på en måte.. våkner om morningen og er helt øm rundt kjevene...
* 5 om dagen * Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 jeg har...etter en bilulykke i 1994. det som jeg gjorde den gang, var fysio, og hjemme trening... hver dag, for å myke opp / tøye ut. De sier at det hjelper med trening, men der må en være litt forsiktig, snakk med en på et treningssenter, for å få et program du skal følge, for er visse ting du skal og ikke skal gjøre når du har problemer med nakken. Min nakke kommer ikke til å bli bedre, jeg har lært meg til å leve med det, og har erfaring hva jeg kan gjøre og ikke gjøre, og sette mine grenser, før det gjør vondt. Noen dager kommer jeg ikke opp av senga, om jeg ikke er forsiktig...
snupp & mamma Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 ja jeg og.. har du fått no behandling for kjevepartiet? jeg har hørt at man kan få sånn , hm..hva heter det nå igjen.. slik man kan ha i munnen når man sover for at man ikke skal kunne bite tennen sammen..forstår du hva jeg mener? lurer på om jeg ikke må prøve det..
* 5 om dagen * Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 jeg er også stram i kjeven, når jeg verker i nakken...og skjærer vist også tenner i de periodene. Har snakka med tannlegen min om dette, og en sånn som du beskriver, det må lages hos tannlegen, og for noen år siden kostet det ca 1000 kr.... Jeg klarer meg uten den jeg...tenker mere bevist på å "slippe" opp kjeven...
Kate77 Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Den greia til å ha i munnen er vel for å spare tennene? Ikke for å hjelpe mot at du biter sammen. Ellers vil jeg anbefale akupunktur mot nakken til HI. Om du har smerter hele tiden kan det kanskje tyde på at du har en liten betennelse i musklene? Jeg har i allefall hatt veldig god erfaring med akupunktur ved nakkeproblemer.
Stratos med 3 barn Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Hei. Hvis du bor i Oslo/Akerhus området eller har mulighet til å komme deg hit, kan jeg anbefale en som bedriver alternativ smertebehandling. Det er sånn, du tror det ikke før du får se det opplevelse.....
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 Osteopat we absolutt å anbefale mot spenninger i muskler. Ane ikke ka han egentlig GJØR for noe. Følte egnetlig ikke at han gjorde noe som helst, bare klappet litt forsiktig utenpå klærne og brukte fingertuppene til å prikke forsiktig rundt omkring på ryggen og hodebunn, skuldrene og andre plasser. Fikk beskjed om å ta det med ro resten av dagen og at jeg nok kom til å være sliten. GJETT om jeg kjente det dagen etter!!! Va skikkelig gangsperre i hele kroppen, stiv og støl. Men dagen deretter slapp det taket, og stiv nakke, bekkentrøbbel og spenninger i livmor var som blåst bort. Tok 3 behnadlinger, i utgangspunktet pga bekkenplager i sv.skap. Ble helt fin i bekkenet og fikk masse energi. Var også plaget med tildels kraftige vonde kynnere og de ble nestren helt borte. Han la bare hånd over magen min og fortalte at jeg hadde store spenninger i livmoren, uten at jeg hadde fortalt om kynnerne. Så noen behandlinger der anbefales på det varmeste!!
M by M Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har også skikkelig nakkeproblemer. Må konsentrere meg for å ikke gå og stramme nakkemusklene når jeg er stresset, gjør jeg det, får jeg migrene, kaster opp og blir sengeliggende. Jeg har fått akupunktur tidligere og det hjalp veldig. Men er lenge siden sist nå og det straffer seg....
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 15. oktober 2007 #11 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg går jvenlig til kiropraktor med både rygg, bekken og nakke... Har slitt med ryggen siden ungdomskolen...
03+04+juli 10 Skrevet 15. oktober 2007 #12 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har også gått til fysio og kiropraktor,fysio hjalp der og da,kiropraktor hjalp endel,men mye bedre ble de ikke . Har også prøvd manuell terapi. Jeg sverger til naprapat,der får jeg alt :-) Jeg må trene utenom ,men det er det som har hjulpet best :-) jeg har nå hatt det i 6 år,og kommer aldri til å bli helt god , men greier regulere det litt ,men uten trening hadde jeg hatt det mye verre. Hos meg ble det utløst av en spontanabort i 2001 , og jobbing i helsevesenet har ikke gjort det bedre....Jeg har problemer fra nakke ned til bena . Gå til behandling,slik at det ikke får sette seg for godt slik det har gjort hos meg,jeg får det også fort tilbake...viktig å opprettholde behandlingen slik det blir bra...lykke til
¤ my precious ¤ Skrevet 15. oktober 2007 #13 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har hatt nakke-problemer i alle år, har en skjev virvel i nakken som trøbler det til nedover... Mye av dette sitter muskulært, så hvis spenningen hos deg sitter muskulært anbefaler jeg deg Axelson. Det er en privat skole som utdanner massører og lignende. Dit kan man dra å få massasje til en rimelig penge og det funker :-) http://www.axelsons.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå