Snuppelupp og hengepupp Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Hvordan er erfaringene deres på dette? Er det å anbefale som prevensjon? Og hvilken er best?
millymolly&mini Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Kjenner bare til ladycomp. Og min erfaring er at den ikke er så lett å bruke ved lange sykluser. Den er nok bra ved stabile sykluser + - en dag eller to/tre. Så med mine lange sykluser, så tviler jeg på at jeg kommer til å tørre å bruke ladycompen etter fødselen.
Gemini7 Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har brukt Ladycomp som prevensjon i 5-6 år, og er veldig fornøyd! Jeg har nokså stabile sykluser (26-32 dager), og den funker da kjempefint. Bakdelen er selvsagt at dman får en del 'røde' dager hver mnd, og jo mer ustabil syklus du har, jo flere røde dager vil du få- siden den da legger inn større sikkerhetsmargin. I røde faser må man bruke annen prevensjon (jeg har brukt pessar og d fungerer bra), men det er selvsagt litt masete. Ellers har vi hoppet av i svingen på rødt siste halvåret- og d har også funket, men er visstnok ikke garantert trygt;) Paerly er vel ca samme som Lc (nyere utgave av denne), bare at den er litt enklere i funksjonene, tror jeg. Det koster jo en del å anskaffe seg Lc, men med tanke på prisen på p-piller så har du tjent inn igjen det på 3-4 år, og Lc har jo 20 års garanti!! Dessuten slipper du å påvirke kroppen med hormoner og 'tukle' med naturlig syklus, det var hovedgrunnen for meg.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå