Jenter i blått Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Hadde gått med sterke menstruasjonssmerter store deler av lørdagsformiddag, så utpå ettermiddagen tok jeg skrittet og ringte til føden. Hodet til babyen var fremdeles ikke festet fram til da, så jeg tenkte det var dette som var i ferd med å skje, men ringte for sikkerhetsskyld. Jordmora der sa at det kunne være det som var tilfellet, men ville allikevel ha meg inn for undersøkelse. Vi dro inn, og jeg blei satt på registrering av eventuelle rier en god halvtime. Det viste seg at de kom med seks til sju minutters mellomrom, så hun ville sjekke meg innvendig også for modning og eventuell åpning. Jeg var helt moden, og hadde mellom en og to cm åpning... Hun anbefalte oss å ta oss en tur ut og spise litt, og komme tilbake om et par timer for sjekk igjen. Vi gjorde det, og sammentrekningene var fremdeles regelmessige og relativt tette da vi kom tilbake, og det viste seg at jeg hadde mellom tre og fire cm åpning, og hun ville legge meg inn med det samme... Det var ikke akkurat dette vi hadde sett for oss når vi dro avgårde tidligere på dagen nesten tre uker før termin, så vi hadde absolutt ingenting med oss. Det endte med at min samboer måtte kjøre den timen det tok for å komme hjem, pakke baggen som jeg selvfølgelig ikke hadde gjort klar, for så å kjøre den samme veien tilbake igjen. Når han var tilbake et to-tre timer senere, ville de undersøke meg igjen. Men da hadde det dessverre ikke skjedd noe som helst, så vi fikk et rom og beskjed om å prøve å sove litt. Sammentrekningene hadde også dabbet av... Våknet klokka fem, og da var det på han igjen, men klokka sju var det over. Klokka åtte var det tid for ny undersøkelse, og fremdeles hadde jeg 3-4 cm åpning, og ingen sammentrekninger.... I mellomtiden hadde fødestua begynt å fylles opp, så vi fikk beskjed om å reise hjem og heller ta kontakt om noe nytt skulle skje. Men her sitter jeg da, og den lille lar fremdeles vente på seg. Litt kjipt for nå gledet jeg meg virkelig til å se henne...
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Så spennende! Du må si om det skjer noe mer da! Lykke til :-)
line_n & sara Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 nå kommer hun snart! spennende! dere får ha lykke til! og heller nye denne siste tiden alene, og slappe av før det virkelig tar seg opp! slenger med litt fødestøv til deg og, for å få litt fortgang!! *****************************************************************
Jenter i blått Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2007 Tusen takk til begge to:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå