Gå til innhold

Ang mat, er litt bekymra.. noen som kan gi meg gode råd eller tanker?


selma07 og engel

Anbefalte innlegg

Selma er nå 8,5 mnd og veier 7120 g. Var 3356 da hun ble født. Hun spiser ikke mye, og vil ikke ha mer mat heller. Får pupp, brød, middag og frukt. Hun liker ikke grøt.... Hun er en slank baby, aktiv, blid og fornøyd. Men allikevel så klarer jeg å bekymre meg.. fikk ny helsesøster som mente at vi måtte følge med vekta hennes, og det gjor meg ikke akkurat mindre bekymra... Men jenta er jo i fin form, blid og glad. Så det er jo ingenting galt! Så hvorfor bekymrer jeg meg da???? Huff... slitsomt. .Noen som har noen tanker, eller har det sånn selv? Takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke bekymret meg så lenge jenta er blid og fornøyd. Må ikke høre på alt helsestasjon sier. De sier så mye forskjellig ;o)))'

Tulla di er fin og fornøyd. Ikke vær bekymret vennen.

 

klems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en småspist gutt selv jeg. Han er 8 mnd og veier ca 8 kilo, 4620 g da han ble født.

Han spiser veldig lite, spiser gjerne en halv skive, litt grøt og frukt. Får 4 flasker melk også, men vi prøver alltid med maten først. Liker ikke middag i det hele tatt. Men han er blid som en sol, og er veldig fornøyd.

 

Så lenge de er fornøyde er det nok ingen grunn til beskymring, selv om det er lett for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to!! Noen ganger burde helsesøtre holde kjeft,.... De skaper mer bekymringer enn nødvendig.... Smaskeli vi ses på onsdag!! melder deg om adressen din, men vet jo ca hvor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Min er nå 10 måneder og veier 6700 gram. Og det er jo ganske lite! Hs stresset meg mye da jeg fullammet han, fordi hun mente han fikk for lite næring siden han la lite på seg! Men jeg hadde massevis av melk og han drakk aldri opp begge puppene!

 

Nå spiser han i løpet av 1 dag: 2 porsjoner grøt av 1,5 dl vann, 2-3 skiver, + 1 middagsglass og frukt, youghurt eller sviske til måltidene! Dette er jo ganske mye synes jeg ihvertfall, men på 2 måneder hadde han kun lagt på seg 300 gram!

 

Det jeg ville frem til er at det er store individuelle forskjeller! Og helsesøstrene tar ikke alltid hensyn til det!

 

Nå etter mye stress og pes fra hs, har hun endelig kommet frem til at han ikke er typen tiil å legge så fort på seg! Så lenge de er aktiv og virker fornøyd tror jeg man skal stole på at de har det bra!

 

Det virker på meg som om min hs følger et skjema, og om det er noen som "faller" litt utenfor det så mener hun at noe kan være "galt" og at det må følges opp!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...