Gå til innhold

Noen som har noen gode råd mot hoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt forkjøla igjen, og hosta så innmari i natt, og nå er det på an igjen. Med en gang jeg legger hode ned på puta, er det i gang. Hoster hele tiden. Desverre så har jeg ikke hostesaft. Drikker vann og har halspastiller. Men det hjelper ikke!Det er så utrolig irriterende og plagsomt. Noen som har noen råd å gi meg så jeg kan få sove i natt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå skulle jeg til å svare deg her, men ikke snakk om at jeg kan huske hva det heter...skal prøve å forklare...

ligner på mentholatum ? ( ikke sikker på skrivemåten )

men det er en liten boks, 8 kantet, som er så sterk, at tårene renner...

om du har denne, så skal du smøre under bena, masere den inn.

også er det noen som smører den på brystet...skal løse opp slimhøste...

er ikke så lenge siden det var en tråd om dette....

vet ikke om du skjønner hva jeg mener jeg men....

Skrevet

Ja uff, sliter med det samme ....har hostet i en uke nå, og inatt sovnet jeg ikke før ca rundt 03.30, pga at jeg hostet sånn....Er like gærnt idag, så jeg gruer meg til jeg skal opp kl 0600 imorgentidlig!!

Skrevet

Har desverre ikke denne boksen:-(. det må være noe jeg kan ha i hus nå som jeg eventuelt kan ta.

Nå har jeg lagt meg ned i stua, føler det er bedre på en måte, og plager ihvertfall ikke de andre i huset med hosten min. Det klør så innmari i halsen!

Skrevet

Klør noe fryktelig i halsen til meg også....noen råd mot det???

Skrevet

tigerbalsam?

Skrevet

den boksen som *5 om dagen - 6 om natta* snakker om...

Skrevet

Hasr desverre ikke tigerbalsam:-(

Jeg vet ihvertfall at i morgen skal jeg skaffe meg det, og eventuelt andre midler. Hostesaft bla.

Skrevet

jepp...det var det ja...

ellers vet jeg ikke jeg om jeg har noen gode råd...varm melk med honning?? er ikke sikker da, jeg vet jo at melk kan slime i halsen...

ellers kan det hjelpe å ligge i kaldt rom, og hodet høyt...det har vi gjort nå en etter en...slite med hoste alle sammen...

Skrevet

Når du leser dette er det forhåpentlgivis morgen, og du har sovet deg gjennom natten, men hvis du gruer deg til kvelden igjen, så kan jeg foreslå smertestillende.

Jeg tar ibuprofin (Ibux), og det hjelper bedre enn hostesaft eller halspastiller. Det hjelper deg kanskje til å sove også, jeg vet ikke. Jeg fikk tipset fra en lege på radioen :-)

God bedring!

Skrevet

Bland 1 ss smør med 1 ss sukker; svelg!

Er ikke helt sikker på om dette kjerringrådet hjelper,men verdt å prøve?

=o) God bedring!

Skrevet

Tusen takk for gode råd, har hatt en dritt natt omtrent uten søvn:-(. Låg på stua, men så måtte jeg bare flytte opp på soverommet siden jeg låg så ekkelt.

Skal prøve råd i kveld, men kan jeg bruke andre smertestillende? Er litt mot ibux, da jeg har hørt at det kan bli vanskelig å bli gravid med de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...