Gå til innhold

Rier, hvordan kjennes de ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt masse kynnere nå i flere uker, men lurer på hvordan rier kjennes i sammenligning. Kynnerene er jo ikke særlig vonde sånn sett, bare kjenner at magen strammer seg noe innmari.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rier er vonde, å jeg lover det er no du bare merker, er sjikkelige smerter..

Skrevet

Alle opplever smerter forskjellig, men jeg trodde jeg seriøst skulle dø av smertene. Så syktsykt vondt. De kan ikke sammenlignes med noe annet. (Men helt i starten kan det minne om sterke mens smerter.) Det som er bra er at du faktisk glemmer smertene med en gang den nydelige babyen din er ute.

Skrevet

Eg og lurer på ein ting der... Er det stikkande smerter, eller meir "runde" smerter( litt vanskeleg å forklara ehe) Som meir mageknip o.l.

Skrevet

Det kan være vanskelig å kjenne forskjell på kynnere og rier tror jeg, for de sier jo at kynnere kan være vonde.. Når jeg har kynnere gjør det ikke vondt i hele tatt, magen blir kun hard.. I sist svangerskap fikk jeg flere ganger premature rier, og i begynnelsen gjorde det nesten ikke vondt.. Det var så vidt jeg ville ta kontakt med sykehuset, for jeg regnet med at det skulle gjør kjempevondt! Så man er nok litt forskjellige.. men når det er sagt så ble det jo mye vondere når det nærmet seg fødselen.. :)

Skrevet

Kynnere kan ikke sammenlignes synes jeg. Riene sprengte intenst på i bekken og hele underlivet. Ligna heller ikke på menssmerter. Det er som noe som det ikke er plass til skal ut, forferdelig spenn. Stikkende og pulserende. Veldig vanskelig å sette ord på.

Skrevet

Som skrevet over her så opplever vi ting forskjellig..

Her er min opplevelse:

I starten kjennes det ut som menssmerter i ryggen eller isjjaslignende smerter for de som harhatt det... Riene blir jo værre å værre, men kynnere gir seg raskere.. Når jeg har kynnere så strammer magen seg, mest i øvredel, mens riene setter seg i nedre del.. hvis jeg husker riktig.. det er 2 år siden jeg fikk førstemann, men man glemmer så lett.. Nå sitter jeg her 3 dager over ULtermin, like hel... men med murringer i ryggen..

Skrevet

Jeg syntes det kjentes ut som leggkramper i magen.

Skrevet

Jeg gikk en hel dag uten å vite at det var rier jeg kjente, og uten å vite at jeg skulle komme til å føde natten som kom. Var usikker på om det var kynnere jeg kjente. Men fikk jo mistanken da jeg tok tiden og de såkalte "kynnerne" var meget regelmessig :) Riene er ikke vonde i starten. For meg kjentes det ut som murringer nede i magen og bak i korsryggen. Som om jeg skulle vente mensen når som helst. Disse tok seg opp i styrke og hyppighet utover i fødselsforløpet. trøst deg med det at du får disse smertene gradvis, og det er utrolig hva man greier bare man får pause innimellom :)

men som sagt over så er jo dette individuelt som du vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...