Gå til innhold

utenom tema. noen som er barnepleiere her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er utdanningen? Vet man kan gå helse og sosialfag og videreutdanne seg på folkeuniversitetet. Men finnes det noen høgskoleutdanning for dette? Hvor isåfall? Hva er lønnen? Er det vanskelig å få jobb som det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må være hjelpepleier eller helsefagsarbeider først, og så jobbe minst ett år som det. Så kan man søke på barnepleier gjennom f,eks Aftenskolen, der det er enten samlinger eller nettbasert.

Skrevet

Dette lurer jeg også på!

Og er det i så fall slik at jeg må begynne på nytt på vgs hvis jeg ikke har tatt Helse og Sosial for å bli dette? Eller kan jeg få studiekompetanse og så ta den samme utdanningen?

Skrevet

Jobbe minst ett år som det - som lærling eller etter de to årene som lærling?

Skrevet

Hvis du ikke har helse og sosial må du gå det først! Iallefall ta noen av fagene, for man må være det som nå heter helsefagsarbeider.Altså "gammeldags" hjelpepleier!!

Skrevet

Er ikke sikker på hvordan akkurat det er nå som man må ut i læretid, men regner med at man må jobbe ett år etter læretid også, for det heter at man må jobbe minst ett år som offentlig godkjent hjelpepleier/helsefagsarbeider.

Skrevet

Åååh, hvorfor i alle dager har de gjort det så vanskelig??? AAaarghhh...orker ikke å gå vgs på nytt ass..

Men kan man jobbe på vanlig fødeavd. som barnesykepleier?

Skrevet

Det er jeg ikke sikker på!!

Skrevet

Okei! Nei, for jeg har fullført 2 år på allmenn. Og hvis ikke det går an å bli det ved å gå høgskole liksom, at det kun går ved å være helsefagsarbeider, da vurderer jeg å begynne på helse og sosialfag neste år. Jeg vil jo da sannsynligvis få kuttet en del allmennrettede fag da jeg har de fra før - og vel så det.

Skrevet

Ja , da slipper du nok unna en del! Det gjorde jeg også, men har gått barne og ungdom tidligere.

Godt å slippe unna bla. de almenne fagene og heller konsentrere seg om helsefagene;)

Lykke til iallfall, det er en kjempespennende utdanning:)

Skrevet

Ååh, gleder meg=) Blir nok dette det blir til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...