Gå til innhold

Noen som har utført brystreduksjon/løft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gjøre det i løpet av noen måneder. Er veldig spent på resultatet.... Henger deres bryst noe etter operasjonen? Ønsker meg så inderlig pupper jeg IKKE kan legge noe under, hvis dere forstår. Var dere åpne om det til venner, familie og kollegaer? Hvor lenge var dere sykemeldte? Var det vanskelig å ikke kunne løfte barna deres? Det gruer jeg egentlig mest til.... De er så små og det blir vanskelig å få dem til å forstå hvorfor mamma ikke kan bære dem på en stund.

Hørte fra legen min min at det er vanlig med 20 cm fra kragebenet og ned til brystvorten. Jeg har idag 31 cm..... Hva har dere nå etter operasjonen og hva hadde dere før? Er dere fornøyde med resultatet?

Blir veldig glad for svar:-).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytte.......... Vil så gjerne høre andres erfaringer.....

Skrevet

Hei! Skal prøve å svare deg så godt jeg kan.. Hadde operasjon for ca 5 år siden..

Henger deres bryst noe etter operasjonen? Jeg fikk pupper som en 15-åring igjen. stod nesten rett ut ;) Man må bruke bh døgnet rundt en god stund i ettertid,for å beholde formen. Men nå etter noen år og spesielt amming så begynner det å gå nedover... *ler*

Var dere åpne om det til venner, familie og kollegaer? Helt åpen til alle - både før og etter operasjonen. Men så er jeg en veldig åpen person også.. Synes ofte det er enklere når folk vet ting, så unngår man mange kjipe situasjoner..

Hvor lenge var dere sykemeldte? Husker ikke helt, men mener det var ca.6 uker...

Var det vanskelig å ikke kunne løfte barna deres? Hadde ikke barn på den tiden. Men ja det var veldig vanskelig å ikke bruke armene.. Man skal ikke løfte 1,5l brus engang... Og ikke kan man støtte seg opp når man skal ut av sengen eller noe som helst... Jeg flyttet inn til mamma igjen den første uke, klarte meg ikke selv.. Du er nødt for å få hjelp til barna, for om du løfter så kan faktisk brystene spjære igjen.... Og arrene kan bli kjempestygge..

Hørte fra legen min min at det er vanlig med 20 cm fra kragebenet og ned til brystvorten. Hva har dere nå etter operasjonen og hva hadde dere før? Dette vet jeg desverre ikke... Jeg har ikke målt..

Er dere fornøyde med resultatet? Jeg har vært veldig veldig fornøyd! Jeg synes ikke arrene ble så veldig pene.. men det har mer med huden min å gjøre.. den strekker seg lett, så jeg har hatt en tilleggsoperasjon for å korrigere arr, men de er fortsatt litt skjemmende synes jeg... Sambo bryr seg ikke, så det er sikkert mest meg som hadde håpet at de skulle bli "usynlige"... Alle ryggplagene mine forsvant omtrent over natta, og det var helt fantastisk å kjøpe klær i ettertid, da ting faktisk passet!!! :) Så jeg kan absolutt anbefale en sånn operasjon til de som trenger det!!

Masse lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for svar! Noen i familien vil at jeg skal vente med operasjonen til barna er større og ikke trenger å løftes så mye, men jeg orker ikke tanken på å leve med disse puppene i to år til når jeg vet jeg kan få operasjonen dekket, og innen kort tid.... Føles som å sette livet på vent.... Får sikkert god hjelp fra familien. Lurer på om jeg skal ta meg en slags husmorferie, jeg! Mye gjør seg vel om jeg er borte en ukes tid? Vet jeg ikke kan løfte selv når jeg kommer hjem, men da er jeg kanskje litt mer mobil, i hvertfall. Gruer meg fælt for tiden etter operasjonen, men herreguuuuud, så deilig å få ordnet på puppestellet!!!

Men Lille Hemmelighet; har du fått til å amme etter en slik operasjon?

Skrevet

Nå er det mange år siden jeg tok brystreduksjon (15 år), så mye har sikkert skjedd med utviklingen siden den tid. Har som hun over litt skjemmende arr (men har hørt at de er blitt flinkere), ellers er jeg kjempe fornøyd. Føler på mange måter at jeg nesten fikk et nytt liv.

Ryggplagene ble mye bedre, det å kjøpe bh var plutselig moro, og ikke minst følte jeg meg nettere og klærne satt mye penere på meg. Har aldri angret på operasjonen!

Jeg husker ikke hvor lenge jeg var sykemeldt, men fikk beskjed om å ta det helt rolig første uka. Jeg var på beina etter et par uker jeg.

Jeg har ikke klart å amme barna mine, det var virkelig en stor skuffelse for meg, fikk ikke ut så mye som en dråpe.

Jeg synes du skal hoppe i det jeg, hvis du virkelig ønsker det!

Skrevet

Takk for ditt svar, også! Jeg er ferdig med å få barn, hvis ikke noe uvente skjer, da...., men da får vi ta det som det kommer, i såfall. Og jeg håper du ikke er altfor skuffet over at du ikke fikk til ammingen, Odd Molly. Det er viktigere for barna dine at du hadde det godt med deg selv og heller gav dem flaske. Morsmelk er da ikke alt! Og det er i hvertfall ikke definisjonen på å være en god mor!

Jeg tror tiden etter operasjone blir vanvittig tøff......, men hvis resultatet blir bra og ingen alvorlige komplikasjoner oppstår, kommer jeg til å bli så lykkelig!!!! Og når jeg vet det kan bli så mye bedre, tør jeg ikke la være å ta operasjonen.....

Skrevet

Hei!!Min mor gjorde dette for 5,5 uker siden.Hun brukte 85 EE i str og fikk redusert til en C i stedet.Hun var oppe og gikk tre dager etterpå.Hun vasker privat og begynte å jobbe etter tre uker, selv om hun ikke burde gjort det.Arrene er ikke fine enda men som andre her sa, forsvant ryggplagen over natta og livet er blitt noe helt nytt for henne!!Flotte strutte pupper rett og slett...Utrolig ka kirurgene får til idag=)Ta deg en vel fortjent husmor ferie og få det gjort!!

Skrevet

Hei igjen HI! Der var du ja!! :)

Ja, vettu jeg var KJEMPEspent på om jeg kunne amme, de kunne selvfølgelig ikke gi noen garanti for det. Men det gikk bra! Og jeg ble såå lykkelig da det viste seg å fungere! :) (På begge sider :)

Jeg var i tvil om jeg skulle vente med operasjonen til jeg hadde fått de barna jeg skulle ha i tilfelle jeg ikke skulle kunne amme.. Men jeg tenkte med meg selv at ryggen min ville aldri kunne klare å bære et svangerskap om jeg skulle bære de brystene i tillegg.. Jeg slet veldig...

Så uansett visste jeg at det kom til å være verdt det. Ammingen tok jeg dermed som en kjempebonus da det viste seg og fungere :)

I og med at jeg ikke hadde fått barn enda så utførte de jo en "ammebevarende"reduksjon, uten garantier -men med et godt utgangspunkt :) Jeg fjernet 0,5-1 kg pr bryst, og flyttet selvfølgelig brystvorten +++ så det var absolutt ingen garanti for at ting skulle bli så bra :)

Det kommer til å gå kjempebra med deg også, og det kan absolutt anbefales! Du kommer ikke til å kunne løfte barna dine med det første, men bare tenk på alt du kan være med på da du blir bra igjen! Du kan se fram mot maaange år med en sterk og fin rygg!! :)

(Ikke minst resten av kroppen som også får seg et løft ;) Mange trodde jeg hadde gått ned maange kilo, bare for at de slapp å bli møtt av to KJEMPEjur hver gang de så meg.. *ler*.. Helt utrolig hvor mye bredere man ser ut totalt sett -KUN pga de store brystene...

Men tilbake til den medisinske gevinsten - det er en utrolig lettelse for kroppen din! Trening-løping-pusting-bæring osv.. livet blir aldri det samme igjen! :) Alt det andre er bare en haug med fantastiske bonuser :)

Skrevet

hei¨

jeg skal gjøre det samme som deg, signaturnick:-). venter bare på time fra legen. skulle skje i løpet av 3mnd. gruer meg litt og er veldig spent på resultatet eg også.. men håper at det blir bra :) livet blir nok mye bedre etter operasjonen! :) men lurer litt på hva eg skal gjøre med tanke på lille jenta mi.. hun e bare 6mnd nå og må jo bæres og løftes hele tiden.. men får gjøre det beste ut av det :)

lykke til med operasjonen :)

klem

Skrevet

Jeg blir så glad når jeg får slike muntre tilrop fra dere, jenter! Og så morsomt at du kunne amme, Lille Hemmelighet. Trodde ikke det gikk an, jeg:-).

Åååååå, jeg gleder meg til et bedre liv!!!! Lykke til med operasjonen, Jente 19 og bollapinnsvin. Hvor skal du opereres? Jeg skal på Colosseumklinikken i Oslo.

Skrevet

Vil bare ønske dere lykke til begge to!!! :)

(Jeg hadde forresten operasjon på Volvat i Oslo,veldig fornøyd! :)

Skrevet

hei igjen Hi,

Vil bare takke for hyggelig tilbakemelding! Ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...