maren86 Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 De kommende besteforeldrene gav oss idag en vindtett dress i str.62. Trenger en 3 mnd gammel baby en slik dress, vi vurderer å bytte den i noe større størrelse, litt pga vi ikke ser helt for oss at det er behov for den når knøttet blir 3 mnd og pga den kostet 700 kr... Håper at det er noen som har mer peiling på hva en baby har behov for enn meg, som kan hjelpe meg:D
Eskimo Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Om du ikkje skal bæra i meitai/bæresele eller liknande, så trur eg ikkje det er så nødvendig med vindtett dress i så liten str. Då er det jo bedre å byta til ein str som kan brukast neste vinter heller:-)
"gullet" Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Selv så er jeg på utkikk etter en vinterdress til babyen vår, hadde det m nr 1, og d var så utrolig kjekt når vi skulle ut en tur m bilen... Den må jo ha på seg noe når den skal bare sitte i bilstol, holder jo ikke varmen så godt som oss så det er jo ikke bare og putte på en baby sko og boblejakke og ta han m i bilen, men d r nå min mening. Selv så vil jeg ha en dress som også har sånne boblesko på..
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Str. 62 kan du regne med at du vil bruke lenge på babyen. Kanskje helt fra nyfødt til 4-5 måneder. Jeg synes absolutt dere skal beholde dressen! Den vil jo være ypperlig til en baby som blir født på høst-/vinterstid og som sannsynligvis skal sove ute i vogn. Flott gave :-)
snart_tre_små Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Det kommer nok litt an på ja, men du klarer deg sikkert uten også.. Jeg brukte ikke dress i bilstol til førstemann.. Hadde godt med klær og teppe på, og kledde sikkert heller for mye på.. han kunne ikke hatt dress på hvis han skulle sittet en stund, for hvis han sovnet i setet, ble han fort klam/ svett i nakken og på ryggen. Men den kan jo være god å ha i vogna på vinteren/ våren?!
*Lenn* :-)) Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Super gave spør du meg Kan sikkert brukes i hele vinter, tenk bare når du skal gå mellom bilen og huset/ bilen og butikken (altså fra bilstolen) Babyen ligger jo ikke i vogna hele tiden! Men kanskje str 68 er mer passende i vinter...? Spørs jo hvor stor babyen deres blir da og hvor fort h*n legger på seg...
Mamma'n til 2 Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg hadde en slik vindtett dress + en bobledress + en fleesedress. Det jeg brukte mest var flesedressen med ull under i vognen og bobledressen i bilen. Den vindtette dressen ble kun benyttet en gang på vårparten når vi satt ute (og var på besøk hos giveren!). Syntes ikke denne var praktisk, siden jeg var redd for at babyen skulle bli for klam i vogna, og når babyen var så liten, lå han jo i vogna når vi var ute uansett. Det var først når han begynte å sitte i sportsdelen av vogna, og kunne tusle et par skritt selv at jeg behævde denne type utstyr. Forøvrig så varte størrelse 62 kun i 4/5 uker på min baby, så hvor fort de vokser og hva de trenger i forhold til årstiden er vedlig forskjellig.
Valentine nr2 Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Dette kommer kommer helt ann på hvordan dere skal frakte babyen. - I vogna trenger du ikke vindtett dress til en så liten unge som ligger i pose. - Hvis dere har en nyere bil som fort blir varm, trenger du ikke en så varm dress der heller. Med nr 1 brukte vi kun fleecedress over andre klær i vogna og i bilen, og lå han ute i vogna, så la vi på et ekstra teppe og vindtrekket til vogna. Opplevde aldri at han var kald. Jeg ville heller byttet den i noe annet som du har behov for, kan jo være at en større dress ikke passer til årstiden, fordi ungen er større eller mindere enn gjennomsnittet.
maren86 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. oktober 2007 Nei, det er ikke lett å vite hva en trenger til den førstefødte... mange ulike holdninger ute å går også ser jeg. Vi kommer ikke til å trenge den i vogna pga der har vi en lammeskinnspose og da blir det etter min mening iallefall litt varmt med en slik dress i tillegg. Vi kjøpte nettopp en ny bil, så varme i bilen er ikke noe stort problem. Fortalte svigers at vi vurderte å bytte den pga vi ikke så helt behovet og at vi synes at prisen var litt drøy iforhold for behovet.Ble litt lei seg, det er jo hennes første barnebarn som hun vil skjemme ut... Den er jo søt da, slik vindtett bobledress med tøfler til:D Viste ikke at levis hadde barnetøy før vi fikk denne her. Ikke lett dette her.
Mamma'n til 2 Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 Forstår godt at svigers blir lei seg, men på den annen side er det jo mye hyggeligere å få gi noe som man ser blir benyttet og ikke minst er en "gjenganger" på bildene av den lilles første måneder. Hva med å tenke ut hva dere skulle ha behov fog få svigers til å bytte til dette selv? Slik så kan de jo føle at de har "siste hånda å¨verket" alikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå