Gå til innhold

Kan jeg spise nøtter???

Anbefalte innlegg

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg elsker nøtter (pistasje, mandler, valnøtter osv), og spiser det omtrent daglig. Men så sier mannen min at han har lest at det kan forårsake nøtteallergi hos babyen.....så nå har jeg kuttet det helt ut. Men jeg savner nøttene mine...!!

Noen som vet om det faktisk stemmer at det er "farlig", eller er det en gammel myte?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke hørt noe om det tidliger..

kan ikke være at han mente at man burde passe på det under amming eller noe slikt???

Skrevet

Myte!

Nøtter er en protein-kilde, og det anbefales å spise et beger med nøtter hver dag :-) Så spis i vei!!!

Skrevet

Det er heeelt feil :o)

Du kan med stor fordel spise nøtter i svangerskapet! Du får i deg sunne oljer, og de er kjempebra for deg. Spesielt mandler, og valnøtter, men også andre nøtter.

Det mannen din nok har hørt, er at en ikke skal spise nøtter når man ammer. Da kan det forårsake allergi hos barnet.

Så spis nøtter med god samvittighet du :o)

Skrevet

hihi,godt å høre for enda en nøttefrelst!

helt dilla jeg..eneste snacks jeg har i meg for tida

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Takk for gode tilbakemeldinger damer! Nå skal det spises!!! =)

• 4 uker senere...
Skrevet

Idag forsto jeg hva utslettet i ansiktet til lillegutten vår på 2 mnd kom av! Han reagerer på nøtter! For to uker siden fikk han eksem, og det er like lenge siden jeg slutta å spise godteri. Som en liten erstatning har jeg spist små doser nøtter når jeg har hatt lyst på noe godt. Kristoffer var nesten eksemfri da han våknet idag morges. Men i ettermiddag blomstret det opp igjen. Da forsto jeg sammenhengen! Itillegg til knekkebrødfrokosten hadde jeg nemlig bare spist nøtter og tørka frukt da vi hadde kaffegjester. Så det kunne jo ikke være så mye annet han reagerte på. At jeg ikke hadde tenkt på det før! Så nå har jeg slutta med det også. Gulrøtter til kaffen neste gang!! hihi

Skrevet

eh.. det anbefalte er vel ikke over en handfull nøtter hver dag.

en en handfull kan man trygt spise i svangerskapet. men tror man skal v'ære forsiktig med d når man ammer å til barna er rundt 4 år? står d i en bok jeg har:)

Skrevet

Kan fint spise nøtter i svangerskapet, men ikke når en ammer :)

Skrevet

altså forsiktig med å gi barna nøtter intil dem er 4 år:)

Skrevet

BLÆKK!!!

Nøtter er en av to ting som fortsatt gjør meg kvalm. Orker ennå ikke se på de nøtteposene som ligge ri butikken? Og HVORFOR må de ha de småposene ved kassa? Skjønner de ikke at jeg ikke vil vite at slikt eksisterer??? he he!

Skrevet

deilig å se at flere er hektet på nøtter,jeg er en god kunde hos den lille nøttefabrikken! deilig med nøtter..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...