litegryn Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 hvor mye grøt kan/skal jeg gi til jenten min på 4.5mnd?hun fikk smake ca halv t-skje i dag og så ut som hun likte det.hun får kun mme.vil ha siste måltid ca elleve og det synes jeg er så sent nå når hun har blitt så stor.hun sover fra ca ni,men våkner for hun vil ha mat da.tenkte at jeg kunne prøve å begynne med grøt,så kanskje hun sover rundt med litt øvelse:)skal grøten gis i samme måltid som mme siste måltid eller før/etter?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Det er riktig å starte med bare en skjei og to så øker du litt etterhvert, du finner ut av det underveis. Jeg ammer så jeg vet ikke om det er anderledes men jeg ammer han, gir han grøt kanskje 20-30 min etter det og ammer han igjen etter kveldstellet som ofte er en halv time etter det igjen. Må bare si deg at gutten min våknet oftere da jeg startet med å gi han grøt da han var 6 mnd, bare sånn at du ikke blir skuffet om hun ikke sover rundt etter at du starter med grøt :-)
2blånisser Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Vi ga først 1 ts grøtpulver blandet veldig tynnt ut med mme i 4-5 dager. Ga så 2 ts ca en uke, og så 3 ts. Han har fått grøt i 1 1/2 mnd og han får enda bare 3 ts, litt toppa da. Men han vil ikke ha mer, og vi blander det enda ganske tynt egentlig. Det er viktig helt i beg at det blir veldig tynt, bare litt tykkere enn mme. For å forhindre magevondt. Like etter han har fått grøt bruker han å få mme. Har brukt å gi grøten i siste måltid før kvelden, og det har gått greit. Vår gutt tok tidligere kveld etter han beg med grøt. Men jeg begynte samtidig å ta tidligere morgen til han, så vet ikke om det er det, eller grøten som har hjulpet på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå