xxxo Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 fant i dag jeg at sambo har kredittkort.. ble litt overrasket.. fant det ut ved en tilfeldighet også spurte jeg han.. ikke det at han har skjult det for meg heller da.. ble ikke sur eller noe altså. vi bor sammen, er forlovet, vi har ikke noe system eller avtale på det, men deler på regninger og innkjøp.. syntes det var litt rart at jeg ikke visste at han hadde kredittkort.. har dere no oversikt over hva sambo bruker pengene "sine på?
lego Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 JEPP! Her i huset er det stort sett jeg som styrer alt av penger, både det som kommer inn og det som går ut.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Nei vet ikke alt. Har lønn selv og vet han har styr på pengene sine så jeg trenger ikke vite alt.
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Har ingen peiling på hva mannen tjener, vi har hver vår konto, han betaler det som går på huset, jeg betaler bhg og mat osv. Aner heller ikke om han har kredittkort, tror jammen jeg skal spørre ham, hehe.... Vi har vært sammen i 5,5 år og gift i 1 år. ;o)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Siden vi er på vei til å bli samboere og må ha litt orden på økonomien ifh til hvem som skal betale hva, så vet begge hva den andre tjener og blabla..
Kristine :-) Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 Ja, vi har felles økonomi. Begge lønningene kommer inn på samme konto og så har vi hvert vårt kort.
*bolla pinnsvin* Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 Ja, selvfølgelig. Hans økonomi påvirker jo min og nå som vi har felles barn er det greit å ha oversikten.
123-indianere Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 Jepp vet alt! Vi deler økonomi og har en felles konto og en til hver av oss hvor vi setter inn "lommepenger" som vi kan bruke på hva vi vil. Han bruker alle sine på data og duppeditter...
___ Skrevet 14. oktober 2007 #10 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg vet det meste som er av interesse tror jeg, men jeg sjekker ikke, så om han ville kunne han lure meg skikkelig.
Northernlights Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 Ja,her er ingenting skjult =o) Jeg overtar det meste når han får workmans comp, og så går det igjen til regninger. Han er mindre flink med penger enn meg, så derfor gjør vi det sånn. Ingen av oss eier et kredittkort,så den saken er grei.
snowstorm73 Skrevet 14. oktober 2007 #12 Skrevet 14. oktober 2007 Nå er vi gift, men vi har felles økonomi og felles konto. Syns det er naturlig å snakke om sånt, hva trenger han kredittkort for egentlig?
Karoline's*mamma Skrevet 14. oktober 2007 #13 Skrevet 14. oktober 2007 Ja, her har vi felles konto. Tjenar ganske likt, og delar alt. Er enige kva vi skal bruke peng på.Og har tilgang til kvarandres konto. Men går likevel ikkje inn på kontoen hans for å sjekke kva han bruker kronene til, så lenge vi delar utgifter. Hadde blitt veldig overraska og kanskje litt snurt om sambo hadde skaffa seg kredittkort..
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #14 Skrevet 14. oktober 2007 Vi har like my oversikt begge 2, her deler vi på alt av utgifter,og når alt av regninger etc er betalt for måneden, så har vi alltid noe til overs på hver vår konto
Shabby Cheap Chic Skrevet 14. oktober 2007 #15 Skrevet 14. oktober 2007 Nei aner ikke hvor mye han tjener, men det holder lenge.. Har hver vår konto (-er). Men så har han to firmaer så der går det jo penger inn og ut...
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #16 Skrevet 14. oktober 2007 Vi har full økonomisk oversikt begge to, synes noe annet hadde vært rart i grunn.. Om han hadde hatt et kredittkort hadde jeg ikek brydd meg om, mange ganger søker man jo automatisk omd et når man søker om visa. MEN om han hadde brukt det uten å si noe til meg så hadde jeg blitt sur!
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #17 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg styrer økonomien stort sett her i huset, jeg ordner med regninger osv. Vi er gift, men har hver vår konto. Jeg har tilgang til hans, men han har ikke ønsket tilgang til min. Begge har kredittkort, og det vet begge om.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #18 Skrevet 14. oktober 2007 har ikke oversikt i det hele tatt og det er greit nok. Jeg vet han har ørten kredittkort, men sjekker ikke når han bruker dem.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #19 Skrevet 14. oktober 2007 Her i huset er det jeg som er økonomen. Han er fornøyd med det og jeg liker å ha oversikten og syns det er kjekt. Så da har jo også jeg oversikten over alt som går inn og ut =) men han bruker egentlig ikke så mye penger. er egentlig bare til handling, diesel og litt småting. skal han kjøpe noe stort spør han meg om det er greit først, det samme gjør jeg. pleier å sjekke kontoen hans jeg, han har ingenting imot det. hvorfor skulle vi skjule noe for hverandre?
Twintipp og himmelblå Skrevet 14. oktober 2007 #20 Skrevet 14. oktober 2007 Ikke oversikt jeg heller. Har hver vår konto, deler 50\50 på regningene, og handler mat litt begge to. Jeg vil bruke pengene mine på hva jeg vil, og han bruker sine på hva han vil.. Hadde klart å spørre mannen min om jeg kan kjøpe meg en ny kåpe f.eks. Slik har vi løst det, og det funker perfekt her!
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 14. oktober 2007 #21 Skrevet 14. oktober 2007 Ja, jeg har oversikt over økonomien. Vi har veldig dårlig økonomi da, så det er ikke rare summen å holde orden på... Hadde han skaffet seg kredittkort ville jeg forhåpentligvis ha rukket å ha klippet det i to før katastrofen inntraff:)
Twintipp og himmelblå Skrevet 14. oktober 2007 #22 Skrevet 14. oktober 2007 Simsala *ler* Jeg leverte ifra meg mastercardet jeg da jeg fikk det, DA var jeg stolt av meg selv!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå