Gå til innhold

Vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet man hva barnet har? Jenta vår på 1år har utslett på magen, ryggen, litt i fjeset, i bleieområdet. Hun fikk det på lørdag. Er grinete, litt mammadalt, men ordner og styrer også. Jeg vet at de får væskefylte blemmer etterhvert, men er det noe sikkert tegn så tidlig (oppdaget det i går kveld). Bør man uansett gå til legen for å fastslå hva det er? Allmenntilstanden er etter forholdene bra. Hun går i barnehage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ho i b hage er det jo sikkert vannkopper....sjekk hos lege du, kan være 4 barnesykdom også??

Skrevet

Symptomene matcher best med røde hunder eller vannkopper. Hun har ikke høy feber. Målte den i går kveld for jeg reagerte på at hun var varm, men den var bare rett under 38. Holder henne vel hjemme og kan like gjerne gå til legen. Tar de tester for å finne ut hva det er eller bare sier de at det er en ufarlig sykdom og ber en om å følge tilstanden (for da er det litt bortkastet synes jeg). Lurer på hva det er.

Skrevet

tok ikke noen prøver da jeg trodde guttungen hadde vannkopper, men ho så jo med en gang at det var en allergisk reaksjon....så om de ikke er sikre på hva det er tar de nok prøver....synes du skal gå til legen jeg om du ikke er helt sikker :-)

Skrevet

Vi får vel det. Jeg tror ikke det er allergi, for hun har eksem fra før (vet ikke om det er allergi eller hva). Dette er annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...