Gå til innhold

Nå trenger jeg noen synspunkter og litt hjelp her!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ang hva jeg skal gjøre etter endt permisjon. Har permisjon til mars, og har nå to små barn. Har hele tiden sagt at jeg IKKE skal jobbe fult etter denne permisjonen. Har lyst å nyte tiden med småbarn. Etter permisjon med nr 1 jobbet jeg 100% helt til neste (ett år med jobb).

Tingen er at jeg ikke har fast jobb, men et vikariat og det er ganske vanskelig å få jobb her jeg bor. Har nå fått tilbud om jobb fra 01.01, 100%, kjempebra jobb, en sjanse som ikke kommer til å dukke opp på lenge.

Det er jo t mnd før permisjonen går ut, og attpåtil jobbe fult. Minsten må altså i barnehage bare 10 mnd gammel.

Mannen min mener jeg bør slå til, vi har ikke verdens beste økonimi per i dag. Hva SKAL jeg gjøre????? Vente og håpe på at noe annet dukker opp før mars, eller si ja??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta jobben og la mannen din få lang permisjon med barnet.

Skrevet

Hvis du har lyst på jobben syns jeg du skal gjøre det! Har mannen din mulighet til å overta din permisjon? det kan du sikkert få ordnet... hvis du har lyst til å jobbe 100% da=)

Skrevet

Må du jobbe 100% med en gang da?

Kan du spørre om å få redusert arbeidstiden til 80% for eks de første to mnd, eller halve året?

Fikk ny jobb jeg også for litt siden, 100%. Jeg ønsket bare 80% pga barna på 6, 7 og 8 år.. Fikk det til :-)

Skrevet

Du kan jo si ja og la faren ta lengre permisjon. Og etter at du har sagt ja, kan du søke om redusert stilling. Jeg tror du har krav på redusert stilling når du har små barn. Muligens 80% du har krav på, innbiller meg det. Er det mer overkommelig, og mer i tråd med det du ønsker?

Skrevet

Mannen min har ikke anledning til å ta over min permisjon, han begynner i ny jobb akkurat ved nyåret.

80% hadde vært genialt. bare det å ha en dag i uken å sett fram til med barna. Tror ikke jeg får ordnet det, sidne det er 100% de ønsker.

Off...hjertet mitt sier egentlig at jeg må bruke tiden hjemme.

Lommeboken sier at jeg bør si ja til jobben. Jeg er så usikker akkurat nå. jeg VIL jo jobbe, men synes det er fælt å ikke ha tid til barna!

Skrevet

Ikke så lett når begge skal ut i ny jobb, nei. Men går det ikke an å høre om du kan begynne senere i den nye jobben? Du kan jo si at du ikke kan begynne før i mars fordi permisjonen din er ferdig da. Og så avvente deres innspill. Vil de ha deg der, burde de jo være litt fleksible...Sier de at det ikke går, får du ta litt betenkningstid. Det er jo vanlig å få noen dager å tenke seg om på. Men det er kanskje de dagene du har nå......

Jeg tror ikke de kan nekte deg å jobbe 80%. Men da må du jo si ja til jobben som den er først, og så søke. Sikkert ikke populært, men sånn er nå reglene, mener jeg. Er du tilknyttet en fagforening, så kontakt dem!

Sikkert flere her inne som vet mer om disse reglene....

Skrevet

Hvorfor har ikke mannen din mulighet til å overta permisjonen? Han har rett på pappaperm og ut fra hva du skriver så stiller dere i lik situasjon mht at begge er i ny jobb.

Det skal også være mulig å ta permisjon fra deler av stillingen (for dere begge).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...