Gå til innhold

Flytte hjem til Norge fra Europa..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at det er en billig måte å flytte på... At det går an å sette flyttelass på lager og så tar transportbiler tingene med når det er ledig plass... Men hvordan finner man fram til disse tilbudene? Vi har ellers ikke råd å ta med noen av møblene våre og det synes jeg er så trist!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg ville ringt i rundt eller sett på nett for å finne noen norske trasportører som kjører til utlandet. Kan være slyttelass firma også som i utgangspunktet ikke har returlass, som kan ta med tilbake til norge. Jeg jobber i transportbransjen men har ingen kontakter når det gjelder utland så jeg kan desverre ikke hjelpe deg med navn. Vet i allefall at det er mange som kjører der.

Fant denne linken når jeg søkte på 'flyttelass til utlandet' og det ser ut som er en del der du kan lete i. Og de har ihvertfall kontakter, så ta kontakt med dem, send dem en mail og spør :-)

http://www.nhg-trans.no/international/flyttegods.html

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med Den Norske Ambassaden i det landet du bor og bedt om tips.

Skrevet

Tusen takk! Jeg har allerede forsøkt dem, men de kunne ikke hjelpe meg... og har ikke svart på om de visste om noen andre...

Skrevet

Hei Punny, ambasaden har jeg ikke forsøkt! Det skal jeg gjøre! Takk :-)

Skrevet

Har ei venninne som flytta til utlandet med Toten Transport. Hun kommer fra Toten og snakket pent med dem. Betalte nesten ikke noe.

Kan være det er et lokalt transportfirma der du kommer fra som gjør sånt...

Vi hadde nesten ingen møbler med oss da vi flyttet fra København i sommer, og fikk to kamerater til å kjøre bil ned og hente mannen min med flytelass. Det kostet fire tusen inkludert bensin. Fem hvis ikke vi hadde latt en kar sette sitt lass inn i bilen fra Trondheim til Oslo og vi fikk en tuselapp for det.

Nationl Biluteleie var de absolutt billigste bilutleierne, fant vi ut. Under halv pris av de store, kjente.

Skrevet

Takk for tipset om lokalt firma. Det har jeg ikke tenkt på en gang, for jeg har tenkt at det er alt for dyrt... Får sjekke det ut litt... Vi bor i Sveits, så prisnivået er veldig likt hjemme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...