Gå til innhold

Svigers....fint om dere kan svare:)


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og typen har nettopp hatt dåp til den lille, han fikk 2 etternavn, ett av oss vær=)

vi begge foreldre har 2 etternavn så vi måtte plukke ut hvilke som passet best sammen og vi ble til slutt enige og resultatet ble bra:)

MEN....

plutselig kommer svigers og mener at vi skal bruke det andre etternavnet til typen min...jeg ble litt satt ut, jeg fikk plutselig kasta papir foran nesa og ble bedt om å skrive under så de kunne ta det med seg hjem.

 

jeg ble helt paff og skrev under...og nå angrer jeg som bare pokker...spurte svigers om de hadde sendt inn papirene og det hadde de gjort. sa til typen at jeg heller ville ha det oprinnelige navnet, men nå er han fast bestemt.

 

har jeg noen grunn på å reagere på dette?

jeg trodde at det var jeg og typen som bestemte dette!

er så forbanna!

kan/burde jeg ringe til folkeregisteret imorgen?be dem om å ikke registrere det?

 

+at det etternavnet passer ikke med det andre!

 

tusen takk hvis dere gidder å lese / svare på dette=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor skrev du under da?

og hvilken rett har de til å blande seg borti hva ungen skal hete?

Jeg hadde gikk klar beskjed, og bedt de la være å bry seg..

;Men det er meg da

Skrevet

Vet ikke hva du kan gjøre. Men forstår ikke hvorfor du bare skreiv under...

 

Det mest naturlige for meg hadde hvert å brukt hovedetternavnet. Ikke hva som paste best sammen.

 

Eks:

 

Mor Normann Hansen

Far Hermansen Fredriksen

 

Da hadde barnet mitt fått navnet: Barn Hansen Fredriksen.

Skrevet

Dere er foreldrene, dere bestemmer.

Jeg hadde reagert KRAFTIG. Men så hadde jeg heller aldri latt noen behandle meg på den måten.

 

Med tanke på fremtiden og barnet som dere skal oppdra og ha ansvaret for, burde dere ikke la folk kjøre over der på denne måten. Dere er da myndige?

Skrevet

jeg er sjenert, tør ikke å si ifra.

etter jeg spurte om de hadde levert det inn lurte de på om jeg heller ville bruke det andre etternavne mitt!

jeg var sååå nær på å eksplodere.

 

men er det noe nytte i å ringe folkeregisteret?

Skrevet

Det går vel an å bytte tilbake :-)

Hvis dere fyller ut et nytt skjema og signerer, så blir jo det som et vanlig navnebytte.

 

Skjønner at mange sliter med å si fra om ting, men se på dette som den første øvelsen. Sett ned foten overfor svigers, det er viktig å vise at man står for sine egne meninger og ikke tillater at andre kan ture frem som de vil når de tråkker over i ditt liv.

 

Skrevet

har sagt til typen at jeg vil ordne det tilbake, men han nekter å skrive under=(

 

og jeg har prøvd å sagt til svigers at jeg ikke syntes det passet med det navnet, og da lurte de på om jeg heller ville bruke det andre etternavnet mitt!!!

 

grunnen til vi valgte etternavnene var at vi kalte opp barnet etter fedrene og da ville vi bruke etternavnet til mødrene våre.syntes det var greit=)

Skrevet

oij!tusen takk for svaret! ringte folkeregisteret idag!

jeg kunne sende inn en skriftlig melding om at jeg trakk tilbake min underskrift!

dama i tlf mente at jeg hadde en kjempegod begrunnelse, så dette skulle ordne seg ;)

Skrevet

så kjekt det er å være mor=)

tusen takk!

jeg gjør ikke dette på pur faen mot de, men jeg setter foten ned på at jeg lar meg ikke behandle slik + for å vise at det ikke er de som regjerer i min og sambo sitt liv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...